marca 17, 2014

Czy naprawdę sądzisz, że jak wypijesz taki koktajl codziennie to będziesz zdrowsza?


KOKTAJL POMIDOROWY
Składniki


  • 4 duże pomidory
  • 2 łodygi selera naciowego
  • 1/2 pęczka koperku (garstka posiekanego)
  • Łyżeczka oleju lnianego budwigowego tłoczonego na zimno (kliknij aby poznać jego wartość)
  • 2 ząbki czosnku polskiego
  • 1cm świeżego imbiru
  • Szczypta czarnego, mielonego pieprzu
  • 150ml letniej wody, o temperaturze pokojowej


Przygotowanie


  • Pomidory sparzyć i obrać ze skórki. Umieścić w garnczku. Dodać obrane z twardych włókien łodygi selera, pokrojone w plasterki, Dodać obrany i posiekany czosnek i imbir. Zalać wodą i zblenderować.
  • Do koktajlu dodać resztę składników i wymieszać.





Dlaczego to jest takie zdrowe?

Pomidory - szczególnie z uwagi na wysoką zawartość likopenu.
Olej lniany - szczególnie z uwagi na wysoką zawartość tłuszczów wielonienasyconych (NNKT) oraz kwasów tłuszczowych omega-3
Koperek - hamuje rozwój drobnoustrojów w jelitach dzięki czemu korzystnie wpływa na trawienie i przyswajanie wartości odżywczych z pokarmów
Imbir - dla mnie szczególnie ważna jest agregacja płytek krwi, dzięki czemu krew łatwiej krąży. Ma również właściwości moczopędne i chroni przed drobnoustrojami.
Czosnek - krótko mówiąc działa jak lekarstwo. Zawiera duże stężenie siarki i selenu, a siarczaki selenu blokują uszkodzenia w DNA komórek oraz pobudzają je do naprawy. Dlatego czosnek walczy z rakiem. Ma również działanie przeciwgrzybicze.

SMACZNEGO SIOSTRY!

14 komentarzy:

  1. Muszę zrobić jeszcze jedno podejście do soku pomidorowego! Wygląda bardzo apetycznie

    OdpowiedzUsuń
  2. hmyyy pomidorowego jeszcze nie piłam:D

    OdpowiedzUsuń
  3. ostatnio pokochałam soki pomidorowe. co prawda kupowane pewnie nie są takie dobre, chociaż w składzie bardzo dobre, staram się zwracać na to uwagę. jednak wiadomo - domowe zawsze najlepsze.

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam sok pomidorowy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. mam nadzieje, ze smakuje lepiej niz sobie wyobrazam :D

    Ania, http://taffydream.net/blog/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Soki z pomidorów to coś dla mnie. Koktail myślę, że też :)

      Usuń
  6. Wygląda przepysznie. Co prawda nie przepadam za sokami pomidorowymi z kartonika, ale ten koktajl mam nadzieję, że obali moje przekonanie (: Myślę, że dobrym pomysłem będzie zastąpienie letniej wody na zimą + kilka kostek lodu. Na ciepłe dni już za jakiś czas jak znalazł. Dziękuję za przepis. Pozdrawiam, Emilia.

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam takie koktajle. Ostatnio szukam przepisu na zielone napoje :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Super przepis :D
    Zapraszam tutaj http://hhagniesia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Likopen wydziela sie przy podgotowywaniu pomidorow w obecnosci tluszczy, przy podgrzaniu sok zyska na wartosci i na smaku. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Koktajl wygląda bardzo smacznie i może dzięki Tobie przekonam się do tego typu napojów? Wiem, że są zdrowe, mam przyjaciółki, które kosztują tego typu specyfiki. Chciałam się zapytać, czy można dodać do tego koktajlu np trochę bazylii? Nie będzie to kolidowało z innymi składnikami? A moim zdaniem dodałoby "włoskiej nuty" tej potrawie ;)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Blog Dietetycznie Siostro! , Blogger