października 04, 2011

PRZEKŁADANIEC KAWOWO-CZEKOLADOWY bez mąki



Składniki


Czekoladowa wkładka

  • Szklanka mleka w proszku odtłuszczonego 
  • 3 łyżki kakao
  • 4 żółtka
  • 4 łyżeczki stewii w płynie
  • 1 łyżeczka aromatu śmietankowego
  • garść płatków migdałowych
  • 3 łyżki serka homogenizowanego 0% tłuszczu bez dodatku cukru
  • 1 łyżeczka żelatyny
  • Siemię lniane
  • Ziarna sezamu
  • Wiórki kokosowe



Ciasto kawowe według przepisu na KAWOWE MUFFINY


Przygotowanie Czekoladowej wkładki


Żelatyną rozpuścić w dwóch łyżkach gorącej wody, odstawić. W dużej misce do żółtek wlewamy stewię, aromat, serek homogenizowany i mieszamy. W misce oddzielnie mieszamy mleko w proszku z kakao. Dodajemy do żółtek. Na koniec dodajemy żelatynę, mieszmy i wylewamy do płaskiego naczynia. Najlepiej do silikonowej foremki - ja miałam wolną okrągłą na tartę. Po nałożeniu masy zasypujemy ją siemieniem lnianym zmieszanym z ziarnami sezamu. Wygładzamy powierzchnię przez papier do pieczenia. Zostawiamy w lodówce na parę godzin. Ja zostawiłam na noc. Rano posypałam masę wiórkami kokosowymi, wyjęłam z foremki na papier do pieczenia. Kroiłam i kawałki obtaczałam w wiórkach kokosowych. Te pokrojone kawałki będą służyły jako warstwa do przekładania w cieście. 
Tych dodatków na posypkę może być oczywiście mniej - można obsypać jedynie wiórkami z obu stron - niemniej różnorodność jest później wyczuwalna :)


Po przygotowaniu ciasta kawowego wlewamy trochę na spód foremki i kładziemy warstwę kawałków czekoladowej masy w wiórkach, potem znów warstwa ciasta kawowego i znów kawałki masy czekoladowej i znów ciasto.


Pieczemy 40 minut na 180-190˚.






Ten przekładaniec jest pyszny. Ma jakby czekoladowe nadzienie, które jest wyraźnie bardziej miękkie i wilgotne niż reszta ciasta. Pod zębami wyczuwa się płatki migdałów i siemię lniane. Na języku pozostaje czekoladowy smak nadzienia. Niebo w gębie każdego łasucha!

SMACZNEGO SIOSTRY!

1 komentarz:

  1. W przekroju wygląda bardzo zachęcająco;)Skusiłabym się na kawałeczek

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Blog Dietetycznie Siostro! , Blogger