grudnia 13, 2011

SAJGONKA po polsku



Składniki

  • 6 jajek
  • 1 mała cebula 
  • 1 ząbek czosnku
  • 3 łyżki jogurtu 0% tłuszczu bez cukru
  • 1 łyżka majonezu
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1 łyżeczka koperku suszonego
  • 1/8 łyżeczki pieprzu czarnego
  • 18 plasterków polędwicy (lub innej chudej wędliny)
  • 2 nieduże pomidory
  • 9 okrągłych płatów papieru ryżowego

Przygotowanie


Jajka gotujemy na twardo, obieramy i ugniatamy w misce ugniataczką do ziemniaków. Majonez mieszamy z jogurtem, dodajemy pieprz, sól, koperek, wyciskamy czosnek. Mieszamy. Cebulkę szatkujemy i dodajemy do majonezowej masy. Wszystko mieszamy z jajkami. Pasta jajeczna gotowa. Teraz już zabieramy się za zawijanie sajgonek. Na talerz wylewamy ciepłą wodę i zanurzamy płatek papieru ryżowego na chwilę z obu stron. Teraz kładziemy papier na suchym talerzu, na to polędwica, pomidor w plasterkach, łyżka pasty, znów polędwica i zakręcamy sajgonkę (tak jak krokieta czy gołąbki). Z podanej ilości pasty wyszło mi 9 sajgonek.




To idealne śniadanie czy lunch do pracy. W moim przypadku idealnie sprawdza się "na podjadanie" :P


SMACZNEGO SIOSTRY!

9 komentarzy:

  1. ładne, proste i zapewne smaczne danie!! muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawy pomysł, z chęcią zjadłabym taką sajgonkę.

    OdpowiedzUsuń
  3. o takie sajgonki bym polubiła:).

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak ja uwielbiam taki fusion! Wywalę szynkę i zrobię też chyba taką polską sajgonkę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zrobiłam wczoraj na kolacje rewelacja, smakuje jak kanapka tylko że bez chleba, nigdy nie wykorzytsywałam papieru ryzowego w taki sposób ponieważ zawsze go smażyłam, czy to w sajgonkach itd.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. super! Fajnie wiedzieć, że przepisy się sprawdzają :)

      Usuń
  6. Super pomysł na śniadanie do szkoły. Już nie mam pojęcia co dawać synowi żeby nie marudził "znowu kanapka...." Pozdrawiam. Dorota

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Blog Dietetycznie Siostro! , Blogger