Dietetycznie Siostro!

25.09.2014

CZY TY TEŻ CHCESZ PRZERWAĆ RUTYNĘ? No to może uda mi się Ciebie zainspirować :)



Dziś wpis łączący przepisy z propozycją aktywności fizycznej - wszystko po to, aby w ciągu weekendu zregenerować ciało i umysł.

Pomysł przyszedł mi do głowy podczas mojego niedługiego pobytu w hotelu Miłomłyn Zdrój, bo tam nawet w niedługim czasie, można zdziałać cuda!

Przedstawiam mój pomysł na weekend w mieście :) Może zainspiruję Was do planów na ten weekend? Od razu chciałabym powiedzieć, że tak właśnie będzie wyglądał mój weekend. Mam przewagę, bo zakupy zrobiłam wczoraj i już mam ugotowane wiadro kaszy jaglanej, ale dla chcącego nic trudnego. Kto dołącza?? :))

PIĄTEK 

18:30-19:30 Spacer, marsz lub bieg - w zależności od tego jak aktywna jesteś na co dzień. 

19:45-20:00 Prysznic/Kąpiel.

20:00 Kolacja - SZPINAKOWE GOŁĄBKI


To mogą też być gołąbki warzywne. Chodzi o to, aby kolacja była lekka, zdrowa, a jednocześnie sycąca i aby sprawiał przyjemność jedzenia. Ostatecznie piątkowy wieczór zwykle wymaga od nas zadbania o zapasy sił - będą albo tańce, albo maraton filmowy - co u Was, dajcie znać!

SOBOTA

9:00-9:15 Poranna gimnastyka - nieforsowny rozruch

Krążenie głowy, barków, dłoni, bioder, kolan, stawów skokowych
Wymachy rękoma
Skłony
Krótki bieg w miejscu

9:30 Śniadanie - JAGLANE NALEŚNIKI


Proponuję zjeść z warzywami lub owocami.

11:30-12:30 Rower lub bieg

W zależności od Twojej aktywności proponuję takie wyzwania:
MOJA AKTYWNOŚĆ JEST MAŁA - Rower
MOJA AKTYWNOŚĆ JEST ŚREDNIA - Naprzemiennie bieg i marsz
MOJA AKTYWNOŚĆ JEST INTENSYWNA - Bieg 7-10km

13:00 Obiad - ZUPA Z BIAŁYCH WARZYW


Zupę jemy w nielimitowanej ilości, ale bez przesady ;)

15:00-16:00 Rower lub bieg jak wyżej

16:00 Przekąska - owoc lub warzywa z patelni. Mogą też być świeże daktyle i kilka orzechów jeśli nia masz czasu lub nie ma Cię w domu.

20:00 Kolacja - JAGROLL z papryką


NIEDZIELA

9:00-9:15 Poranna gimnastyka - nieforsowny rozruch

Ja wybieram się na dzień otwarty do Fitness Club Żytnia 15 na zajęcia z Asią Andrzejewską (Eat4Fit). Czyli będę aktywna od 9:30 do 11:30! Idealny początek dnia!! a muffinki zabiorę ze sobą i zjem po treningu.

9:30 - Śniadanie - MUFFINKI z kawką zbożową lub sokiem ze świeżych owoców :)


11:30-12:30 Rower lub bieg jak poprzedniego dnia
Czyli na Żytnią na rowerze :)



15:00-16:00 RELAKS na świeżym powietrzu

To może być również sport, ale nie musi. Proponuję poczytać książkę na balkonie :)

16:00 Przekąska - KOKTAJL np. TAKI


20:00 Kolacja - ta sama co wczoraj lub niewielka porcja kaszy z warzywami, którą możecie zabrać ze sobą na obiad do pracy. Jeśli nadal chcecie jeść beglutenowo to pęczak można zamienić na jaglaną :)


Życzę Wam miłego weekendu i myślę, że po takiej dawce sportu, regularnych posiłków i dobrego jedzenia, wkroczycie w poniedziałek dziarsko i ochoczo. Posiłki lekkie, ale obfitujące w cenne zboża, wartościowe dodatki, błonnik i witaminy (warzywa i owoce), sporo antyoksydantów (pomidor, arbuz), dużo fosforu, który działa antydepresyjnie i antystresowo (kasze, amarantus). Wszystko łatwe do przygotowania.

Jeśli uprawiacie jeszcze więcej sportu, nic nie stoi na przeszkodzie, abyście spędzili weekend jeszcze aktywniej!

Weekend dla tych, co pozostają raczej w domu, ale nie chcą osiąść na laurach :)

Serdecznie pozdrawiam Was i życzę udanego weekendu!

7 komentarzy:

  1. mm same pyszności tutaj u Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Naprawdę bardzo smakowicie i bardzo lekko! Super propozycje Anno. Jako dietetyczka mogę z pełną świadomością i przekonaniem polecić. Ogólnie świetne jest to, jak propagujesz zdrowe nawyki żywieniowe i zachowania w społeczeństwie. Zawsze byłam zwolenniczką takiej świadomości wśród ludzi! Zdrowe społeczeństwo się opłaca :)

    OdpowiedzUsuń