Anna Laskowska Dietetycznie Siostro

14.07.2018

Jak słyszysz kanapka to myślisz ser żółty czy wędlina??


Moi drodzy. Wiem, że jesteście świetnie wyedukowani w zakresie zdrowego odżywiania, że znacie się fantastycznie na wartościach odżywczych, składnikach mineralnych, zawartości kalorii i spalaniu glikogenu, a także nie jest Wam obcy metabolizm glukozy...jednak przychodzą na ten blog również  osoby, które dopiero zaczynają podróż w zdrowe i lekkie odżywianie. Osoby, które często nie mają pomysłów na to, jak w ogóle można wyeliminować smażenie na tłuszczu czy białą mąkę.

Chciałabym więc dziś zainspirować wszystkich do odstawienia kupnej wędliny, żółtego sera, margaryny (przede wszystkim bo to bardzo niezdrowe, utwardzone tłuszcze roślinne) czy masła i pokazać jak smacznie można zjeść chleb z warzywami czy  ugotowanym jajkiem.

Śniadanie jest proste, pyszne i o wiele lepsze od parówek, sopockiej czy tłustej goudy! Większości ludzi kanapka kojarzy się z kajzerką z masłem, serem i pomidorem - a jak wygląda Twoje idealna kanapka? ;)


ZDROWE KANAPKI
Składniki
na grillowaną cukinię

  • Cukinia
  • Olej sezamowy
  • Zmielony na proszek rozmaryn

na sałatkę jajeczną z ogórkiem
  • 2 jajka ugotowane
  • 2 małe, twarde ogórki kiszone
  • Szalotka
  • Łyżeczka koperku suszonego
  • Łyżka/dwie jogurtu typu greckiego 10% tłuszczu
  • Przyprawy do smaku - sól i pieprz

na sałatkę jajeczną z papryką

  • 2 ugotowane jajka
  • Pół czerwonej papryki
  • Szczypta słodkiej papryki
  • Łyżka/dwie jogurtu typu greckiego 10% tłuszczu
  • Sól i pieprz do smaku


Przygotowanie

Cukinię grilujemy pokrojoną w plasterki z obu stron po kilka minut. Patelnię smarujemy mgiełką oleju sezamowego - to nada jej fajnego smaku i "pieczonego" aromatu. Posypujemy w trakcie smażenia rozmarynem. Tak przygotowaną cukinię możemy trzymać w lodówce nawet 2 dni w szklanej miseczce pod przykryciem. Można ją nakładać na chleb lub chrupkie pieczywko zawsze gdy przyjdzie chęć na kanapkę.
Pasty to prosta sprawa i na pewno znacie sposób przygotowania ;) Trzeba po prostu wszystko pokroić i zmieszać z jogurtem.




Zachęcam do robienia też past z roślin strączkowych, z białego sera mieszanego z rybą i odstawienia masła i margaryny, bo to zupełnie zbędne produkty. O wiele smaczniej i zdrowiej jest posmarować chleb białym serkiem czy oliwą z oliwek.

7 komentarzy:

  1. Super pomysł! Kanapki nie muszą być nudne i zawsze takie same :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Trochę nietypowe kanapki ale lubię cukinię więc chętnie spróbuję zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  3. A więc kanapka to u mnie ser, wędlina, ogórek, sałata i jajko. Czasami też szarpne się i na rzodkiewkę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeżeli chodzi o skojarzenia to nie da sie ukryc, widze klasyczna bulke pszenna z salata, szynka i pomidorem :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kanapka to oczywiście bułka/chleb szynka ser i warzywa :) No inaczej nie można sobie tego wyobrazić.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja nie lubiłam nigdy "pompowanych" bułek z marketu, ale uwielbiam np. gruziński chlebek w hummusem :) Twoje pomysły są bardzo ciekawe na pewno wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń