stycznia 11, 2013

DLA ZAPRACOWANYCH rolada na kilka dni


Składniki
na 15 porcji

  • 4 jajka
  • 900g barukselki
  • 400g pieczarek
  • 2 cebule czerwone
  • 2-4 łyżki oliwy z oliwek
  • Pieprz ziołowy, czosnek, sól

Przygotowanie

Brukselki obieramy z pierwszych listków i gotujemy do miękkości. Poszatkowaną cebulę podsmażamy na oliwie z solą, gdy się zaczyna rumienić dorzucamy obrane i pokrojone pieczarki. Posypujemy solą, wciskamy ząbek czosnku. Brukselkę odcedzamy i studzimy a następnie wyciskamy w dłoniach z nadmiaru wody i wrzucamy na patelnię. Przesmażamy ją razem z pieczarkami. Farsz smakujemy i doprawiamy według gustu.
Ciasto rolady przygotowujemy tak samo jak w innych przepisach, np. TUTAJ lub TUTAJ.
Na świeżo zdjęte z papieru do pieczenia ciasto, nakładamy farsz i z pomocą folii aluminiowej zawijamy roladę. Wstawiamy ją na kilka godzin do lodówki.


Wspaniała wegetariańska propozycja. Pieczarki świetnie pasują do brukselki bo przełamują jej smak. Roladę podawałam z sosem czosnkowym STĄD. 3 plastry z powodzeniem wystarczają na obiad. Świetna na ciepło i na zimno.


Ostatnie dni konkursu - zapraszam


SMACZNEGO SIOSTRY!

15 komentarzy:

  1. Czy można brukselkę wymienić na jakieś inne warzywo?

    OdpowiedzUsuń
  2. wkradła się wam barukselka ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cześć Ania,
    Powiedz mi czym mozna zastapic stewie ?
    Czy mogę kupic słodzik i rozpuszczać w wodzie?
    Patrzałam na internecie i stewia jest bardzo droga :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Karolina napisz na priv to pogadamy.
      Poza tym pięknie Ci idzie - waga leci w dół - tak trzymać!
      Odezwij się - pogadamy ;)

      Usuń
    2. Aniu,napisałam do Ciebie maila ;)
      A co do wagi to leci znów po poł rocznej przerwie.
      Mam nadzieje ze do wakacji uda się dobić do 60 :(
      Pozdrawiam i czekam na odpowiedź :)

      Usuń
  4. Ciekawa propozycja no i świetna na zapracowany tydzień ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pięknie to wygląda... Ale ... Nienawidzę brukselek.

    OdpowiedzUsuń
  6. W związku z Waszymi apelami dotyczącymi brukselki, deklaruję w tym miejscu popełnić roladę warzywną bez niej. Na blogu w przyszłym tygodniu. Happy?? :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochane! Kalafior kosztuje 10pln i jest wielkości dużej pomarańczy! Brokuły to samo! Roladę z warzywami przesuwam na sezon letni

      Usuń
  7. fajny pomysł na obiad dla zapracowanych:)

    OdpowiedzUsuń
  8. mimo, że brukselka to nie moja bajka, to danie wygląda obłędnie:) może w takim wydaniu by mi posmakowało:D

    OdpowiedzUsuń
  9. zrobiłam i wlaśnie się chłodzi, tylko, niech to, zapomniałam dodać czosnku...

    OdpowiedzUsuń
  10. Brukselka jest pyszna :)

    OdpowiedzUsuń
  11. a ja znowu nie trawie grzybów... może jakaś propozycja, czym je zastąpić? :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Blog Dietetycznie Siostro! , Blogger