Zdrowie i równowaga zaczyna się na talerzu

24.10.2012

FILM o tym, że można zdrowo, lekko i pysznie W 15 MINUT


Nasi Mili!


Dziś kolejny odcinek "Feel eat"
Przepis dobrze Wam znany - roladki z kurczaka.
Na blogu znajdziecie wiele wariacji na temat tych roladek:
 z kabanosem
z bazylią w winie
z kaparami i suszonym pomidorem
z szynką parmeńską i szpinakiem
z papryką i żółtym serem czyli takie jak na filmie :)

Z nadzieją, że film i przepis przypadną Wam do gustu, zapraszamy do oglądania :)

 


Opinii udzieliła Julia Furtak


Technolog żywności i żywienia człowieka, doradca żywieniowy, mgr inż. Julia Furtak- absolwentka Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie, uczestniczka międzynarodowego projektu Konsorcjum Naukowe "Zielona Chemia" dotyczącego biotechnologicznej konwersji glicerolu do polioli i kwasów dikarboksylowych. Propagatorka świadomego odżywiania i aktywnego trybu życia. Była pracownica restauracji sieciowych, znająca od podszewki proces masowej produkcji żywności. Obecnie jako menager w firmie EKODARY.PL przy ul. Nowolipie 25 w Warszawie prowadzi sklep z ekologiczną żywnością oraz gabinet terapii naturalnych. Prywatnie miłośniczka tańca i dobrej muzyki.




ROLADKI Z KURCZAKA

Mięso z kurczaka jest doskonałym pomysłem na dietetyczny obiad, ponieważ w 100g zawiera ok 110kcal (oczywiście bez skórki, pod którą gromadzi się sporo tłuszczu i zanieczyszczeń). Najbardziej wartościowa część kurczaka to właśnie pierś, która obfituje w pełnowartościowe białka i korzystniejszy stosunek kwasów tłuszczowych nasyconych do nienasyconych niż mięso czerwone. Mięso to źródło witamin z grupy B, szczególnie witaminy B12 dbającej o transport kwasu foliowego oraz o prawidłowy przebieg procesów genetycznych. Zawiera ono także cynk odpowiadający za odporność organizmu, ale też za stan skóry włosów i paznokci, natomiast dzięki zawartości magnezu i potasu łagodzi skutki stresu i życia w ciągłym biegu. Zawartość dobrze przyswajalnego, żelaza- najistotniejszego składnika krwi, enzymów i białek- gwarantuje prawidłowe dotlenienie organizmu, wzrost odporności oraz zachowanie sprawności wątroby. Mięso drobiowe jest kruche i soczyste, a po obróbce termicznej bardzo aromatyczne i słodkie. Pamiętajmy jednak, żeby wybierać mięso gotowane, ponieważ smażone staje się dużo mniej strawne i bardziej kaloryczne (zwłaszcza długo smażone na tłuszczu). Kolejną pułapką w przypadku mięsa drobiowego jest jego pogarszająca się jakość, do czego przyczyniają się pasze z GMO oraz hormonami, którymi karmione są zwierzęta. Dlatego też polecamy mięso ze sprawdzonych źródeł.


Składniki


  • Pierś z kurczaka
  • ½ sera camembert
  • Kawałek żółtego sera
  • ½ czerwonej papryki
  • ½ zielonej papryki
  • Ogórki kiszone
  • 1 łyżeczka ostrej papryki i jedna słodkiej 
  • Przyprawy według upodobania


SMACZNEGO SIOSTRY!

11 komentarzy:

  1. ja w ogóle nie jem smażonego, niczego tym bardziej mięsa :) ale za to mogę sobie pozwolić na śniadaniowe bułeczki :)

    często robię podobnie,
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Robiłam te roladki wczoraj - papryka, ser, dorzyciłam też pieczarki. Korzystam z parowara bambusowego, roladki trzymałam chyba 30 minut (od wstawienia wody) - nie pamiętam, bo zaczytałam się w książce. Bądź co bądź - naprawdę smaczne i szybkie. po godzinie "siedzenia" w folii - nadal były ciepłe, więc wystarczyło dogotować ziemniaczki i obiad gotowy. Sądziłam, że zostanie choć jedna roladka i posłuży za wędlinkę na śniadanie, ale nic z tego, poszło wszystko! Mięsko było soczyste i naprawdę aromatyczne. Przepis na pewno do powtórzenia!

    OdpowiedzUsuń
  3. jak pysznie!
    dostanę taką roladkę? ;]

    OdpowiedzUsuń
  4. Robiłam je! W moim wydaniu były chyba te z kaparami i suszonymi pomidorami ;).

    OdpowiedzUsuń
  5. Ależ cudowna propozycja!!! Bardzo dzięĸuję za przepis i za pomysł pokazania filmu. Pięĸna kobieta smaczne zdrowe jedzenie ciepła dobra kuchnia! Jak dla mnie wszystko perfekcyjne i naturalne. Brawo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiola, dzięki takim komentarzom robi się miło i spokojnie :)
      Dziękuję za te słowa!

      Usuń
  6. Zaraz po pierwszym oglądnięciu filmu roladki zrobiłam z moim ukochanym..:) wyszły nam soczyście pyszne...:) Po podaniu na talerz zamiast soli dodaliśmy troszkę sosu sojowego:) Polecam!!:) i pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny szybki przepis :):) Zamiast sera pleśniowego dałam tylko mozarelle, papryke i pieczarki. Wyszło i tak pysznie i szybko!

    OdpowiedzUsuń
  8. Fantastyczny przepis! jestem na diecie niskowęglowodanowej i jem sporo kurczaka, ale w wersji z papirusa (domowej roboty) bądż zwyczajnie zapiekany mi się znudził, na pewno wypróbuję wersji z serem, kabanosem i ogórkiem kiszonym, jestem pewna, że wyjdą doskonałe, bardzo dziękuję za ten przepis :)

    Cały blog jest świetny, Pani jest przesympatyczna, z przyjemnością będę śledzić :)

    OdpowiedzUsuń