Anna Laskowska Dietetycznie Siostro

01.01.2018

2 ZASADY KTÓRE ZDECYDOWANIE UŁATWIĄ START ZMIAN W ODŻYWIANIU, o których zdecydowanie niemal wszyscy zapominają!



Plany związane ze zmianą odżywiania należy dobrze przygotować. Jeśli chcecie:

- schudnąć po ciąży
- odtruć organizm
- walczyć z chorobą przewlekłą
- zmienić swoją sylwetkę

w każdym z tych przypadków należy dobrze to zaplanować i nie liczyć na to, że zmiana diety będzie łatwa. Każda zmiana jest dla dorosłego człowieka dużym wyzwaniem, a zmiana dotycząca przyzwyczajeń jedzeniowych na pewno należy do jednych z najciężej wykonalnych. Dlaczego tak jest? - ponieważ codzienna rutyna jest prosta: sposób przygotowania posiłków, pory jedzenia, produkty, które kupujemy w sklepie, potem szykujemy i wkładamy do buzi. Robimy to często w ogóle się nie zastanawiając, a zmiana w odżywianiu zmusza nas właśnie do zastanawiania się nad każdym aspektem pożywienia:

- czy na czczo napić się wody z cytryną? Czy powinna być ciepła? Czy pić kawę przed jedzeniem? Czy może być z mlekiem?
- jak szybko po przebudzeniu zjeść śniadanie i czy w ogóle muszę je jeść?
- co kupić aby szybko móc zjeść w domu coś smacznego po pracy? Jakie produkty mogę a których nie?
itd....

Nieustanna fala pytań i wątpliwości, bo zmiany zawsze są trudne. Jeśli jednak macie już plan i wiecie jakimi zasadami będziecie się kierować w waszych zmianach, zwróćcie jeszcze uwagę na dwie ważne zasady, które zdecydowanie bardzo ułatwią Wam start!

ZASADA 1

Działaj zgodnie z Naturą. 



Wiele kobiet czuje zmiany fizyczne i psychiczne podczas przebiegu cyklu miesiączkowego. Odczuwają duże bóle w trakcie okresu lub owulacji, inne panie puchną tuż przed krwawieniem i tracą dużo wody tuż po miesiączce. Niektóre kobiety odczuwają bóle reumatyczne, które są comiesięczną zapowiedzią menstruacji.

Jeśli widzisz u siebie takie zmiany i obserwujesz bardzo wyraźnie fazy miesiąca, w których czujesz się zdecydowanie lepiej - zaplanuj rozpoczęcie zmian właśnie w tym terminie. W najlepszym dla Ciebie fizjologicznym momencie miesiąca.

Nie kieruj się datą - czy to będzie pierwszy dzień roku, czy poniedziałek - to nieważne, bo ważne abyś czuła się dobrze. Ważne, aby to był Twoim zdaniem dobry dla Ciebie termin. A ponieważ chcesz aby było to już w tym miesiącu - już dziś wyznacz tę datę, ale kieruj się też zasadą 2.

ZASADA 2

Działaj zgodnie z Wszechświatem.



Tak jak woda w morzu płynie, raz zalewając całe wybrzeża, a innym razem pokazując piękne szerokie plaże, tak jak księżyc napełnia się i kurczy od pełni do nowiu, tak i człowiek - niezależnie od tego czy kobieta czy mężczyzna - przechodzi w każdym miesiącu swój cykl.

Spróbuj się nad tym zastanowić.

Może już wiesz, że nie ma diety idealnej dla każdego człowieka? - Tak jest ponieważ każdy jest inny i niepowtarzalny. I Ty również.

Zastanów się i znajdź ten moment w którym czujesz się w ciągu miesiąca najlepiej, a potem popatrz jaki jest Rytm Natury i dopasuj swoje plany do Faz Księżyca. Zdecydowanie łatwiej będzie Ci zacząć zmieniać swoją dietę od pierwszego dnia po pełni księżyca, gdy księżyc maleje aż do momentu, gdy zaczyna znowu nabierać krągłości.

W styczniu 2018 zaczynać należy po pełni 02 stycznia.

Naukowcy dawno udowodnili wpływ faz księżyca na ludzkie samopoczucie, a szczególnie na jakość snu w jego poszczególnych fazach. Dlatego działaj w zgodzie z Naturą i z Wszechświatem i zaplanuj rozpoczęcie swojej zmiany w tym Nowym Roku 2018 nie wcześniej niż po drugim stycznia, czyli najwcześniej startuj trzeciego stycznia!



Postaw wszystko na ostrzu noża - jeśli nie teraz to kiedy?
Przestań zaczynać od kolejnego poniedziałku, od kolejnego roku, od kolejnego....

Zaplanuj tę datę na start - tak aby była zgodna z Twoją biologią i Wszechświatem i zawalcz o lepszą wersję siebie!

Naukowcy twierdzą, że najważniejsze jest pierwsze 21 dni. Że po ich upływie, o ile trzymamy się nowych wytycznych, mamy zdecydowanie większą szansę na sukces. Do tego potrzeba odpowiedniej motywacji - dlatego zadbaj o to szczególnie. Dużo o motywacji pisałam TUTAJ - koniecznie zobaczcie ten post, aby znaleźć najlepszą motywację dla siebie.

Ja zaczynam już 3 stycznia. wprowadzam się do pierwszego sokowego detoksu, który przeprowadzę  19-21 stycznia. O tm detoksie napiszę więcej na pewno niebawem, a czy Ty wiesz już którego stycznia zaczniesz?

3 komentarze:

  1. Bardzo ważny temat! Większość osób zaczynając od 1 jest bardziej zmotywowana niż zaczynając od np. 15 a to jest słomiany zapał.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się - data w kalendarzu musi być zgodna z innymi czynnikami. "Poniedziałek" lub "pierwszy stycznia" nie czynią idealnego początku :)

      Usuń
  2. Od siebie dodam to, co przeczytałam na runners-world.pl: bardzo ważny jest zdrowy sen

    OdpowiedzUsuń