sierpnia 10, 2017

FIT BROWNIE czyli czekoladowe ciasto dietetyczne


Znacie mnie - uwielbiam fasolowe! Zjadłam ich już chyba tysiące i szczerze mówiąc - nie potrafię piec ze zwykłej mąki! - teraz wiecie o mnie wszystko :D

Dzisiejsze ciasto jest smaczne, proste i szybko można je...zjeść...w całości! :)
Nie czuć w nim fasoli, a od tradycyjnego przepisu dzieli je przepaść nie tylko kaloryczna, ale przede wszystkim odżywcza!

Jeśli więc chcecie zadbać o swoją sylwetkę i nie bez znaczenia jest dla was wartość odżywcza potrawy - ten przepis jest dla Was!



Składniki
na duże brownie pieczone w okrągłej foremce 22cm średnicy
  • Dwie puszki czerwonej fasoli
  • 1 duży dojrzały banan (jeśli nie lubicie posmaku pieczonego banana, to nie musicie go dodawać)
  • 4 jajka
  • 5 łyżek oleju kokosowego
  • 5 łyżek niesłodzonego kakao
  • szklanka erytrytolu lub półtorej szklanki ksylitolu
  • Łyżeczka proszku do pieczenia (u mnie jak zawsze proszek bezglutenowy - nie pozostawia posmaku tak jak zwykły)

FIT BROWNIE czyli czekoladowe ciasto dietetyczne
Przygotowanie

Fasolę przepłukuję dokładnie na sitku i odsączam. Miksuję ją blenderem z jajkami, bananem, rozpuszczonym olejem, proszkiem do pieczenia i erytrytolem. Do gładkiej masy dodaję kakao i dokładnie mieszam. Wylewam na sylikonową foremkę i piekę na 180* przez 40-50 minut.

Napiszcie mi o swoich wrażeniach :)
Smacznego!
Ania :)

16 komentarzy:

  1. Super to ciasto wyglada, dawno takiego nie jadłam - chyba ostatnio u koleżanki z rok temu :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Często robię bardzo podobne ciacho, uwielbiam je :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. super! ja robię tylko takie - innego nie umiem :D

      Usuń
  3. Czy chodzi o gorzkie kakao? Czy jescze jakieś inne?

    OdpowiedzUsuń
  4. Odpowiedzi
    1. a co konkretnie? składniki są dokładnie podane - można sobie samemu sprawdzić :) kalkulatorkalorii.pl liczy wszystko bardzo szczegółowo - polecam

      Usuń
  5. To ciasto byłoby pyszne, ale z ksylitolem wychodzi mega slodkie. Banan tez psuje smak. Nadal polecam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hm...ciasto z fasoli należy posłodzić i można do tego wybrać ksylitol albo np.zblendowane daktyle. Niemniej jakaś słodycz musi sie w składzie pojawić, bo inaczej będzie to pieczona fasola :) Co do banana to nie wszyscy lubią jego smak po upieczeniu - na blogu znajdziesz wiele przepisów na fasolowe ciasta bez banana w składzie. Zachęcam również do komponowania własnych przepisów tak, aby mój stał się inspiracją - wskazówką :)

      Usuń
    2. U mnie zamiast ksylitolu 4 łyżki miodu a banan wcale nie zepsuł smaku, żałuję jedynie, że wanilii nie dodałam.

      Usuń
    3. Ograniczyłam jeszcze tłuszcz do 3 łyżek a kakao też są 3 duże czubate. Ciasto mega

      Usuń
  6. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  7. W sumie jeszcze nie miałam okazji robić brownie w wersji fit ale jak widzę wygląda to bardzo fajnie. Ja za każdym razem stosuję przepis z https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/porady/desery-i-przekaski/jak-upiec-idealne-brownie/ i jestem zdania, że właśnie zastosowana czekolada ma tutaj bardzo duże znacznie. W końcu jest to główny składnik ciasta brownie.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Blog Dietetycznie Siostro! , Blogger