lipca 31, 2017

PANCAKES BEZ MĄKI czyli kolejne, nudne FIT ŚNIADANIE



Oczywiście droczę się pisząc "kolejne, nudne fit śniadanie" :) Na pewno każdy z Was wie, że fit śniadanka potrafią być naprawdę wyśmienite, a ja się od nich uzależniłam bardzo poważnie. Od niczego tak bardzo wśród Fit-posiłków nie uzależniłam się tak, jak od tych omletów i placuchów :) Są pyszne - więc sami rozumiecie! :)

Tak jak wspominałam, takie jajeczne śniadania występują u mnie bardzo często i bardzo to sobie chwalę - nie opycham się od rana pieczywem i mimo zbliżającej się czterdziestki wciąż ważę tyle samo. Zawdzięczam to na pewno kilku zasadom którymi się kieruję:

1. RÓWNOWAGA
Jeśli pofolguję z jedzeniem to niestety ale muszę to odpłacić zaciskaniem pasa! Nie zapominam się dłużej niż kilka dni - podjadanie kończę definitywnie gdy spodnie tylko lekko zaczynają być ciasne.
2. BEZ MĄKI
Nie mam problemów z glutenem ale unikanie mącznych potraw to w moim życiu już norma. Oczywiście jadam chleb, pizzę czy pierogi, ale jest to sporadyczne - powiedzmy raz lub dwa razy w tygodniu.
3. TYLKO DOMOWE SŁODYCZE
Omijam alejki ze słodyczami wielkim łukiem, bo do słodyczy mam ogromną słabość. Niemniej banan zalany łyżką masła orzechowego i miodu, posypany płatkami kukurydzianymi potrafi zdziałać cuda :)
4. NIE PIJĘ ALKOHOLU
I nie tylko dlatego że dbam o linię, ale też dlatego że go nie lubię...no dobrze - CZASAMI lubię, ale tak samo czasami zjem pierogi :) Natomiast w odmienności do pierogów czy potraw mącznych, które jem w ciągu tygodnia raz czy dwa - alkohol piję raz na miesiąc co najwyżej. I czuję się z tym wspaniale!

Polecam te proste reguły - na pewno pomogą utrzymać wagę :)


PANCAKES BEZ MĄKI
Składniki
  • 2 jajka
  • 120g jogurtu typu greckiego
  • 4 łyżki otrębów owsianych
  • Łyżka ksylitolu
  • 4 kropelki aromatu waniliowego lub ekstraktu wanilii
  • Szczypta bezglutenowego proszku do pieczenia - pisałam Wam o nim już czemu go używam. Jest bezsmakowy.
  • Łyżka oleju kokosowego

Przygotowanie 

Olej rozgrzewam na patelni. Białka ubijam z ksylitolem w jednej misce, a pozostałe składniki w drugiej. Całość łączę delikatnie i kładę łyżką na rozgrzany olej.

 


Takie placuszki standardowo jem z owocami i często z masłem orzechowym i miodem :)
Smacznego!


14 komentarzy:

  1. Fajne i zdrowe placuszki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wcale nie takie nudne. W obecności róznych dodatków smakują świetnie. Często robie podobne i co chwile jem je z czymś innym :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I ja tak uważam i staram się jeść najczęściej jak mogę :)

      Usuń
  3. I one tak fajnie wyrosną? Próbowałam już różnych przepisów i moje placuszki zawsze wychodzą takie płaskie a Twoje na zdjęciu wyglądają na puszyste:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajny przepis. Mi często brakuje już pomysłu na zdrowe śniadania dla dzieci. Ten przepis był dla mnie super inspiracją.

    OdpowiedzUsuń
  5. Smacznie, zdrowo i kolorowo. Super śniadanie dla małych i dużych :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czy zamiast jogurtu mogę użyć mleka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mleko ma inną konsystencję, chyba, że wybierzesz gęstą część mleka kokosowego - wtedy powinno się udać :)

      Usuń
  7. Niestety musiałam dodać więcej otrębów, bo ciasto było za rzadkie. Placki wchłonęły sporo oleju i zaraz po zdjęciu z patelni oklapły :( pocieszyłam się tym, że fajnie smakowały z truskawkami.

    OdpowiedzUsuń
  8. U mnie też alkohol okazyjnie i waga faktycznie mocno się zmieniła

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Blog Dietetycznie Siostro! , Blogger