października 28, 2016

BOSKI BUDYNIOWIEC też może być FIT - czyli jak zjeść ciasto na diecie


Do diety zawsze przemycam trochę zdrowszych słodyczy. Ostatnio otrzymałam w prezencie fajny sos i chciałabym się z Wami podzielić informacją o tym, że jest taka nowość na rynku.


Syrop nazywa się Sweet&Fit i jest marki SUSARON. Skład:100% zagęszczonego soku z winogron, jabłek i chleba świętojańskiego. Producent informuje na etykiecie, że produkt ma niski IG i mniej kalorii niż cukier na tyle samo gramów produktu. Niestety nie dotarłam do informacji ile IG zawiera syrop. Według mnie syrop może mieć zastosowanie jako dodatek do deserów, a jak Wy sądzicie?


FIT CIASTO BUDYNIOWE NA KOKOSOWYM SPODZIE
Składniki
foremka sylikonowa 21 cm średnicy
  • Szklanka mąki kokosowej
  • 3 jajka
  • 10 łyżek erytrytolu lub innego zamiennika cukru
  • 2 budynie waniliowe bez cukru
  • 400 ml mleczko kokosowe, u mnie 65% ekstraktu z kokosa
  • 400 ml wody
Przygotowanie

Mąkę mieszamy z 4 łyżkami erytrytolu i jajkami. Ugniatamy i wyklejami kawałeczkami foremkę. W razie gdyby masa się nie kleiła należy dodać kolejne jajko. Proszę nie zrażać się jeśli to wyklejanie foremki jest kłopotliwe - ostatecznie wszystko się udaje. Pieczemy na 180 stopni przez 30 minut. Wyciągamy z piekarnika, studzimy i wyjmujemy z foremki. Ciasto nie kruszy się, ale to tylko spód więc należy się z tym obchodzić delikatnie.
Jest to alternatywa do kruchego ciasta z masła, mąki i cukru. W przeciwieństwie do tradycyjnego kruchego mój spód jest zdrowy - zawiera potas, magnez, cynk, żelazo, witaminy E,K, kwas foliowy, z resztą na pewno znacie bogactwo wartości odżywczych kokosa :) Jeśli nie, to pisałam o tym TUTAJ.


Mleczko kokosowe podgrzewamy w rondelku razem z wodą i 6 łyżkami erytrytolu (ja lubię słodko, przeciętnie moje kumpelki biorą mniej słodzików niż ja - miejcie to na uwadze :) ) i z proszkiem budyniowym. Podgrzewając cały czas mieszamy aż budyń zacznie gęstnieć. Gdy zabulgoce, zdejmujemy z ognia i powolutku wylewamy na spód. Lekko przestudzone wstawiamy do lodówki. Odczekujemy do stężenia...jakieś 2-3 godziny.


Mojego budyniowca podałam z truskawą i syropem od SUSARON, słodki prezent za który bardzo dziękuję :)
A sam budyniowiec? - musicie sprawdzić! Według mnie boski :)
Miłego weekendu,
Ania

7 komentarzy:

  1. Super! Zapraszamy do nas na www.kcalmar.com ! Polecam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny przepis :D
    zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda bardzo smacznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda zachęcająco i apetycznie, wygląda na to, że i na diecie można sobie pozwolić na coś smacznie słodkiego.

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam ciasta z masą budyniową. Mam mąkę kokosową i spory zapas budyniu więc na pewno zrobie to ciasto. Czy to slodzidlo mam przeliczać na cukier 1:1 ? Niestety nie mam tego o czym ty piszesz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. polecam zamienniki cukru: ksylitol, stewię i erytrytol. Co do ilości zastosowanego zamiennika to musisz sama zdecydować według własnego smaku. Ksylitol czy erytrytol są niemal tak słodkie jak cukier a stewia jest silniejsza. Czym zwykle zamieniasz cukier?

      Usuń

Copyright © 2014 Blog Dietetycznie Siostro! , Blogger