Dietetycznie Siostro!

14.03.2016

A CZY TY DBASZ O MAGNEZ W DIECIE? Jeśli tak, to napewno przyda Ci się taki dzbanek! Wygraj go!






W internetowym poradniku o zdrowiu*, czytamy: ” Niedobór magnezu może wywołać poważne konsekwencje, dlatego warto dbać o utrzymanie prawidłowego poziomu tego makroelementu. Jeśli stosujesz leki uspokajające lub antykoncepcyjne, środki przeczyszczające i moczopędne i nie odżywiasz się zbyt zdrowo, musisz koniecznie zwrócić uwagę na to, czy ilość magnezu w twoim organizmie jest odpowiednia. W razie potrzeby pomóc może zwykła woda mineralna”.  No właśnie, a co jeśli nie kupuję wody w butelkach, tylko korzystam z dzbanka filtrującego wodę?

Jest rozwiązanie i na to – należy zwrócić uwagę, jaki stosujemy filtr.

Właściwości filtrów magnezowych

Stosując je w kuchni, można nie tylko uzdatnić wodę kranową, zmiękczyć ją i pozbawić chloru, ale także przygotować na bazie przefiltrowanej wody smaczne i zdrowe napoje. 


Pijąc więc wodę przefiltrowaną przez np. filtry Dafi Mg+, można mieć pewność, że niedobór magnezu będzie codziennie niwelowany. Dzięki temu zapobiegniemy stanom zmęczenia, depresji, skurczom mięśni, schorzeniom układu krążenia. 


Dalej w tym samym poradniku o zdrowiu, czytamy: ” Niewielu ludzi zdaje sobie sprawę z tego, jak ważny jest magnez dla naszego zdrowia. Jest istotny ze względu na każdą funkcję i tkankę ciała, wspomaga zdrowie układu odpornościowego, zapobiega stanom zapalnym związanym z niektórymi rodzajami raka, jest dobry na serce i może nawet zmniejszyć ryzyko zawału.” – warto o tym pomyśleć, nawet jeśli czujemy się zdrowi jak ryby :)


Niedawno otrzymałam od firmy Dafi dwa dzbanki z filtrami w komplecie i chętnie się z Wami podzielę :) 

Jeśli chcesz otrzymać niebieski (na pewno niebieski!) dzbanek Dafi z filtrem Mg+ ,weź udział w mojej zabawie:

1.  Umieść w komentarzu pod tym postem link do przepisu (tylko z tego bloga), lub sam napisz przepis na potrawę bogatą w magnez.
2. Sprawdź czy wygrałeś w niedzielę wieczorem

Spośród wszystkich komentarzy pozostawionych w dniach 14- 20 marca, wylosuję (a właściwie zrobi to mój maleńki, 2-letni synek) osobę, do której trafi nowiutki dzbanek Dafi z filtrem Mg+
Serdecznie zapraszam do zabawy i życzę powodzenia.
Ania

*portal.abczdrowie.pl 

Drodzy!

Oto wynik losowania mojego synka - wygrywa Aleksandra M., ktorą proszę o kontakt na mail laskowskaaj@gmail.com. 




Wszystkim dziękuję za udział w konkursie. Na facebooku filmik z losowania.

Dobrej nocy, pozdrawiam Was gorąco :-*

21 komentarzy:

  1. Faszerowana cukinia z nasionami Chia- mój ulubiony przepis, zarówno ze względu na cukinie jak i same nasiona Chia.
    Szczerze polecam i dziękuję za ten przepis, bo jest ulubieńcem wszystkich domowników! :D
    http://dietetyczniesiostro.blogspot.com/2014/07/zdrowy-i-dietetyczny-obiad-dla-caej.html

    OdpowiedzUsuń
  2. przepyszne fasolowe brownie :) http://dietetyczniesiostro.blogspot.com/2015/04/jesli-masz-duzo-czasu-to-to-czekoladowe.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie wyobrażam sobie życia bez takiego czajnika ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. wybieram ten przepis: http://dietetyczniesiostro.blogspot.com/2015/04/jesli-masz-duzo-czasu-to-to-czekoladowe.html
    bo to zdrowe i kuszące :) a z tego co wiem to: w 100g kakao jest odpowiednio 420mg magnezu, a czerwona fasola w 100g ma 28.00 mg magnezu :D czyli to po prostu "MAGNETYCZNE" CIASTO HEHE. i osobiście bardzo lubię ciasta na fasoli, dzieki Wam :*

    OdpowiedzUsuń
  5. http://dietetyczniesiostro.blogspot.com/2012/09/grasz-w-zielone-zupa-extra-light.html
    cudowna:) orzechy źródło magnezu!

    OdpowiedzUsuń
  6. bez owsianki nie wyobrażam sobie śniadań,zarówno płatki owsiane, banany jak i orzechy zawierają magnez :) czyli jest smacznie i zdrowo!
    http://dietetyczniesiostro.blogspot.com/2015/05/owsianka-dla-grzegorza-apanowskiego.html

    OdpowiedzUsuń
  7. Dla mnie mega smaczne- http://dietetyczniesiostro.blogspot.com/2011/11/idealne-dyniowe-muffinya-bez-maki.html
    Córeczka prosi o nie do swojej szkolnej śniadaniówki :)
    mam jeszcze kilka słoiczków pure z dyni wiec bedzie jeszcze kilka tur mufinek:)
    Ana

    OdpowiedzUsuń
  8. http://dietetyczniesiostro.blogspot.com/2013/02/weganskie-pierozki-na-sodko-szarlotko.html
    Według mnie pełnowartościowe posiłki wykonane m. im. z mąki pełnoziarnistej powinny być podstawą naszej codziennej diety ze względu na dużą zawartość magnezu jak i witamin z grupy B, które pomagają w lepszej przyswajalności magnezu. Ponadto podane na słodko - w tym przypadku pierożki z farszem bananowym, będą prawdziwą bombą witaminową i pysznym smakołykiem dla nas i naszych pociech!

    OdpowiedzUsuń
  9. Jednym z moich ulubionych przepisów jest łosoś w migdałach. Filet kropimy cytryną oraz oliwą, dodajemy sól i pieprz, odstawiamy na godzinę aby się zamarynował. Po tym czasie obtoczyć w płatkach migdałów i wstawiamy do piekarnika na 200 stopni, na 10-15 minut. Możemy podawać z brązowym ryżem oraz prostą sałatką ze świeżego szpinaku z pestkami słonecznika. A wszystko jak bogate w magnez! ;)

    Aleksandra M.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gratuluję zwyciestwa i czekam na kontakt na maila ;-)

      Usuń
  10. Z miłości do owsianki, koniecznie z orzechami ibananem <3
    http://dietetyczniesiostro.blogspot.com/2015/05/owsianka-dla-grzegorza-apanowskiego.html

    Pozdrawiam,
    Krystyna K.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja wybieram przepis na pomidory nafaszerowane zdrowiem :)
    http://dietetyczniesiostro.blogspot.com/2012/06/pomidor-nafaszerowany-zdrowiem.html

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja zdecydowałam się na domową nutellę :)
    http://dietetyczniesiostro.blogspot.com/2012/06/domowa-nutella-czyli-ciut-szalenstwa-na.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry wieczór, nie zaznaczyłam dokładnie do której zbieram propozycje konkursowe, tym bardziej dziękuję Ci za udział. Losowanie zrobiłam z synkiem przed kąpielą, około 18:00.
      Liczę, że nie bedziesz zawiedziona. Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  13. Wszyscy na słodko, to ja postawię na danie wytrawne :)
    http://dietetyczniesiostro.blogspot.com/2011/11/mix-di-sapori.html

    Pozdrawiam
    Basia
    basiunieczka123@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za udział, ale losowanie zrobiłam z synkiem przed kąpielą, ciut wcześniej, tak jak pisałam w tresci posta, że wieczorem podam wyniki...
      Liczę, że nie bedziesz zawiedziona. Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  14. http://dietetyczniesiostro.blogspot.com/2015/09/chiapudding-prosty-smaczny-mega-odzywczy.html

    uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci za udział. Losowanie zrobiłam z synkiem przed kąpielą!
      Liczę, że nie bedziesz zawiedziona. Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  15. Akurat dzisiaj upiekłam fasolowe ciacho z kakao :) .

    Więc mój wybór: http://dietetyczniesiostro.blogspot.com/2015/04/jesli-masz-duzo-czasu-to-to-czekoladowe.html A jak wiadomo kakao - ale to naturalne, gorzkie jest bogate w magnez. Jedna łyżka kakao, czyli około 10g dostarcza nam 42mg ;).

    Pozdrawiam,
    Miłka W.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Droga Miłko, nie zaznaczyłam dokładnie do której zbieram propozycje konkursowe, tym bardziej dziękuję Ci za udział. Losowanie zrobiłam z synkiem przed kąpielą, około 19:30.
      Liczę, że nie bedziesz zawiedziona. Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń