stycznia 12, 2015

TORT MAKOWY BEZGLUTENOWY


Witam Was serdecznie w Nowym 2015 Roku! 
Życzę Wam aby ten rok przyniósł spełnienie Waszych planów i zamierzeń! Otaczajcie się ludźmi, którzy pchają Was do przodu - są dla Was dobrzy, życzliwi i gotowi Was wspierać, bo cóż trzeba nam więcej? Reszta zależy tylko od nas samych - dlatego nie bójcie się sięgać po więcej! Pracujcie nad sobą nieustannie i zdobywajcie nowe szczyty :)

Dziś z okazji Nowego Roku przedstawiam Wam mój pomysł na makowiec. Sposób przygotowania jest szybki i łatwy, a koszt wykonania powiedziałabym, że minimalny! Jeśli Wam się spodoba - dajcie mi znać. A jeśli spóźniłam się z tym przepisem jakieś 3 tygodnie to nie rzucajcie kamieniem :)

MEGA MAKOWIEC BEZGLUTENOWY
Składniki


  • 500g ugotowanej ciecierzycy (bądź z puszki/słoika)
  • 4 jaja
  • 2 łyżeczki bezglutenowego proszku do pieczenia
  • 500g masy makowej gotowej z puszki


Zamiast masy z powodzeniem możemy użyć sypkiego maku błękitnego i bakalii, najlepiej to widać na TYM przykładzie. Tutaj użyłam maku bez namaczania - bezpośrednio do masy. I tak możecie zrobić i tutaj, pamiętajcie tylko, aby wszystko posłodzić :)

Przygotowanie

Do miski wsypujemy ciecierzyce, wbijamy jajka i wsypujemy proszek do pieczenia. Blendujemy do uzyskania gładkiej masy. Teraz dodajemy masę makową (lub mak w postaci sypkiej, bez namaczania) i mieszamy dokładnie. W przypadku użycia maku, masą dosładzamy do smaku.
Pieczemy wylane do sylikonowej foremki przez 40-55 minut na 180 stopni.
Możemy podać z polewą lub udekorować bitą śmietaną :)


Do mojego wypieku użyłam gotowej masy makowej. Niektórzy z Was pewnie wolą własnoręcznie przygotowane nadzienie, niemniej w mojej masie nie znalazłam żadnej, większej wady. Nie zawiera syropu glukozowego i żadnych aromatów. Minusem może być sztuczny miód, który może uczulać, dlatego trzeba na to zwrócić uwagę, jeśli mamy problemy alergiczne. Ale o tym wie na pewno każdy zainteresowany :)
Życzę smacznego i pozdrawiam,
Ania

1 komentarz:

  1. Jakiej firmy masę makową użyłaś? Bakaland zawiera mąką pszenną. Nie wiem, jak inne.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Blog Dietetycznie Siostro! , Blogger