Zdrowie i równowaga zaczyna się na talerzu

01.08.2013

Szaleństwo! Jeden placek Tylko 25 kalorii!!!


Nachodzi mnie czasem chęć na słodkie śniadanie. Ale jak tutaj nie wpaśc w pułapki i nie zjeść za dużo kalorii, a przy tym nie rezygnować ze smacznych, słodkich i pełnych witamin owoców, które teraz rzucają się same do koszyka?? Znalazłam sposób! Przygotowuję placuszki z samych białek i otrębów, które już wtedy bez obaw ustrajam owocowym rajem. Takie bliny w wersji Dietetycznej Siostry :) Przygotowuję do nich jogurt naturalny osłodzony stewią w płynie. Wszystko wprost rozpływa się w ustach - spróbujcie koniecznie :)

OTRĘBOWE PLACKI
Składniki

  • 3 białka
  • Otręby owsiane zmielone na mąkę, około 50-60g



Przygotowanie

Białka ubijamy lekko - nie na sztywno, i mieszamy ze zmielonymi otrębami aż powstanie masa, która będzie nadal się lała. Tak aby można było nabrać łyżką masę i nałożyć na patelnię. Patelnia do smażenia bez tłuszczu, rozgrzana na maxa i postawiona na małym ogniu. Placki smażymy z obu stron po 2-3 minutki.




Ponieważ "z natury" te placuszki są suche, to świetnie pasuje do nich właśnie coś wilgotnego. Jeśli jednak chcielibyście zjeść je na wytrawnie, anie na słodko, to polecam przygotować sos czosnkowy lub inny, który nada placuszkom wilgoci. Kalorie nie oszukują - placki można spokojnie jeść, bez wyrzutów sumienia :)


Z podanej ilości wyszło mi 13 placków. Wszystkie według wyliczeń miały 303 kalorii, a to oznacza, że jeden ma około...25kalorii!!!! To ja już chyba wolę takie placuszki niż kupne chrupkie pieczywo :)


Przepis dołączam do akcji :)



SMACZNEGO SIOSTRY!

41 komentarzy:

  1. bardzo mi się podoba ta lekka, mało kaloryczna wersja placuszków:) jak widać można!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można, można! A czasem to nawet trzeba :)

      Usuń
  2. I kto powiedział, że smaczne musi być tuczące? Coś czuję, że weekend spędzę w kuchni testując przepisy :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Daj znać, który przepis wyjątkowo przypadł Ci do gustu :)

      Usuń
  3. fajny pomysł na śniadanie dietetyczne:)

    OdpowiedzUsuń
  4. O matko i córko, smacznie, zdrowo i nie tucząco ;D
    świetnie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajne, ale czasami wolę zjeść mniej ale bardziej "bogato", co wcale nie oznacza, że niezdrowo ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No pewnie, że ja również czasem wolę babeczkę śmietankową :P

      Usuń
  6. Odpowiedzi
    1. Ubite, ale nie na mega sztywno. Tak aby były w postaci piany - to wystarczy.

      Usuń
  7. najlepsze jest to, że oprócz tego, że mają mało kalorii, to są pyszne. też takie sobie robię czasami:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Akurat nie liczę specjalnie kalorii, ale dla mnie ten przepis jest super z innego względu, wciąż mi mało pomysłów na wykorzystywanie białek :) Dzięki za pomysł.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słusznie - powinna być dodatkowa kategoria "z pozostałych białek" :D

      Usuń
  9. Fantastyczne! Ja wypróbuję ze 'słonymi' dodatkami ;) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Cześć :)
    Chciałabym Cię tak nieśmiało zaprosić do udziału w dietetycznym konkursie z okazji urodzin mojego bloga :) http://redandpale.blox.pl/2013/07/Konkurs-6-te-urodziny-bloga.html
    pozdrawiam :)
    Daria

    OdpowiedzUsuń
  11. Oh! Muszę takie śniadanko wypróbować ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie no uwielbiam <3 Już wiem co jutro będzie na śniadanie!

    OdpowiedzUsuń
  13. Mam pytanko. W czym zmieliłaś otręby na mąkę? Planuję kupić coś w rodzaju blendera co będzie się nadawało także to takiego celu :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo proszę, dodaj do wpisu link lub baner kierujący do akcji Nakarm Cukrzyka, jeśli nadal chcesz do niej dołączyć. To obowiązkowy element.

    OdpowiedzUsuń
  15. czy zamiast otrębów owsianych mogę wykorzystać orkiszowe?

    OdpowiedzUsuń
  16. Witam serdecznie :)) Natrafiłam przedwczoraj na Pani blog i zdecydowałam się wypróbować ten przepis :)) Użyłam otrębów pszennych i niestety nie miałam jak je zmielić więc dodałam w całości. Z podanych składników udało mi się stworzyć 6 placuszków (nieco chudszych) ale są przepyszne!!! Dziękuję za inspirację, od dziś będę śledzić wpisy częściej. Pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
  17. zrobiłam dzis rano, a dzis wieczorem musialam jeszcze raz ! pyszne! swietny sposob na zamiane pieczywa ! od dzis bedzie czesto ladowac u mnie na sniadania ! Polecam !

    OdpowiedzUsuń
  18. No niestety nie można otrębów na I fazie SB...

    OdpowiedzUsuń
  19. a ile białka! wow :) koniecznie muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  20. a co z żółtkami, szkoda ich trochę... ;(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja żółtka daję mojemu chłopakowi na kogel mogel:) Zapraszam tez do mnie na dietetyczne-przepisy.net:)

      Usuń
  21. ale to na pewno nie jest dla diety south beach faza1- nie można wtedy płatków owsianych.
    A szkoda bo już się napaliłam :(

    OdpowiedzUsuń
  22. 50-60gram to ile to łyżeczek ?

    OdpowiedzUsuń
  23. a mogę zastąpić czymś białka, albo chociaż je zminimalizować?
    Z góry dziękuję za odpowiedź

    OdpowiedzUsuń
  24. z moich wyliczen wyszlo nawet mniej kalorii :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Dlaczego oznaczasz przepisy I faza gdy zawierają skrobię niedozwoloną na tej fazie? :(

    OdpowiedzUsuń
  26. pycha!!!!!!!!! no pychaaaaaaaaa!!

    OdpowiedzUsuń
  27. jejku, czuję że ktoś ratuje mi moje zycie :D jadłam ''''''dietetyczne''''' placki owsiane, po czym okazało się, że mój obiad ma 1200 kcal. nigdy więcej, zaczynam robić te <3

    OdpowiedzUsuń