czerwca 08, 2013

Cukinia ZAPIEKANA w KEFIRZE



W mojej lodówce od jakiegoś czasu zawsze jest kefir. No i obijałam się o niego wzrokiem, aż w końcu wykombinowałam co z nim zrobić. Kiedyś robiłam kurczaka pieczonego w kefirze i pamiętam, że był świetny. Szukałam potrway, którą moglabym jeść i na zimno i na ciepło - powstała tarta z cukinią, sami oceńcie, czy to był dobry pomysł ;)

TARTA RAZOWA Z CUKINIĄ W KEFIRZE
Składniki
Ciasto
  • 300g mąki razowej żytniej typ 2000
  • 3 żółtka
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 10ml oliwy
  • 80-100ml wody
  • 2 łyżeczki koperku suszonego
Farsz
  • 2 szczupłe cukinie
  • 3 cebule
  • 400ml kefiru
  • 2 łyżki musztardy
  • 2 białka
  • 1/2 łyżeczki pieprzu

Przygotowanie

Mąkę mieszamy z proszkiem i koperkiem, a następnie dodajemy  żółtka, oliwę i dolewamy wody aż powstanie kulka, która będzie odchodziła od ręki. Wałkujemy i kładziemy na foremkę  Pieczemy 10 minut w 200 stopniach.


Cebulę dusimy w wodzie na patelni, podlewając wody gdy odparuje. Dusimy do czasu, aż będzie miękka. Cukinię kroimy w podłużne plastry za pomocą obieraczki i część zwijamy w ruloniki. Kefir mieszamy z musztardą, białkami i pieprzem i dokładamy wystudzoną cebulę. Na podpieczonym spodzie układamy cukinię i zalewamy kefirem. Pieczemy przez 40 minut na 180 stopni.



Tarta powstała ponieważ szukałam czegoś na podjadanie na zimno, gdy nie chce mi się wciąż podchodzić do kuchni i czegoś szykować. Teraz nadal ze względu na nogę, najwięcej czasu spędzam w domu i taka tarta okazała się pyszna i na zimno i na ciepło.

SMACZNEGO SIOSTRY!

13 komentarzy:

  1. Wygląda pysznie, faktycznie ciekawi mnie jej smak.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmmm, pysznie wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  3. to może dziwne określenie, ale ta tarta jest po prostu PIĘKNA. dzieło sztuki tartowe :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zgadzam się- wygląda bardzo artystycznie:))

      Usuń
  4. mi niestety nie zapiekł się farsz :( fakt, że dodałam jeszcze kurczaka i druga sprawa - nie znam dokładnie swojego piekarnika. Ale i tak tarta siedziała w piecu dłużej niż w przepisie, a farsz się hmm... zważył?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Monika, tak, takie jest wrażenie jakby kefir się zważył, jadnak smak jest wspaniały. Nie zapiekł się, bo może miałaś mniejszą niż ja foremkę - moja była duża, przez co masa wypełniała wszystko dość płytko. Dodatkowo po ostygnięciu moja tarta wylądowała w lodówce.

      Usuń
  5. Wygląda niesamowicie! Coś zapiec w kefirze? Nigdy nie próbowałam, przepis już dodany do zakładek i na pewno wypróbuję :)Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. pięknie wygląda z tymi różyczkami. ale pyszna i zdrowa zapiekanka!

    OdpowiedzUsuń
  7. U mnie nie zawsze, ale aktualnie kefir właśnie gości w mojej lodówce... Choć nie wiem czy w wystarczającej ilości ;p

    OdpowiedzUsuń
  8. Witam
    Czy mogłabym prosić przepis na kurczaka zapiekanego w kefirze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moge Ci podac przepis na kurczaka grillowanego , ktory wczesniej byl w marynacie kefirowo musztardowo miodowej.

      -- filet z kurczaka
      -- marynata - to tak na oko, zalezy ile masz miesa - kefir ok 200ml, musztarda 2 lyzeczki , miod 1 nie cala lyzeczka

      Mieso marynujemy co najmniej godzine w chlodnym miejscu. Nastepnie grillujemy na patelni. Mieso mozna "podlewac" marynata albo mlekiem, tylko trzeba uwazac zeby nie spalic patelni xp

      Usuń
  9. a ja mama akurat maślankę co z nią zrobić?

    OdpowiedzUsuń
  10. A czy ten spód ( oczywiście bez koperku) można wypełnic jakimś słodkim nadzieniem? Znaczy czy mozna wykorzystywac go jako bazę do innych tart? :-)


    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Blog Dietetycznie Siostro! , Blogger