marca 25, 2013

DIETETYCZNA KOLACJA czyli chuda terrina po treningu


Co robić gdy na dietę przechodzi mięsożerca? Co robić aby dieta nie była nudna, a posiłki znów nam smakowały? Wystarczy się zainspirować i stworzyć danie w wersji light! Ja zawsze tak robię gdy dopada mnie monotonia diety. Tak również powstała terrina z kurczaka. Spodobał mi się przede wszystkim sposób przygotowania tej potrawy i to, że zasadniczo...wszystko trzeba w niej zmienić :) I tak, czerwone mięso zostało zastąpione chudym drobiem, skwarki ze słoniny duszonymi pieczarkami z cebulką, a boczek, którym owija się potrawę zastąpiłam cukinią. Terrinę upiekłam w sylikonowej foremce, dzięki czemu mięso było soczyste.




Składniki
  • 500g piersi z kurczaka
  • Cukinia
  • 6 pieczarek
  • 2 cebule
  • Pół czerwonej papryki
  • 2 białka
  • Pieprz, sól, ulubione zioła
  • Łyżeczka oleju sezamowego - na diecie Dukana bez oleju

Przygotowanie

Paprykę pieczemy na kawałku folii aluminiowej przez 20-30 minut na 180 storpni i obieramy ze skórki. Cukinię kroimy w podłużne paski za pomocą obieraczki i paskami wykładamy foremkę. Cebulkę szatkujemy i podduszamy na wodzie na patelni. Gdy cebulka jest już miękka dokładamy poszatkowane pieczarki i duzimy aż wszystko zacznie się lekko podsmażać. Mięso mielimy i mieszamy dokładnie z dwoma białkami, olejem i przyprawami, a następnie dokładamy uduszone warzywa i dobrze mieszamy. Do wyłożonej cukinią foremki nakładamy warstwę mięsa, następnie kładziemy kilka pasków pokrojonej papryki -i znów pokrywamy mięsem. Na koniec zawijamy w paski cukinii. Pieczemy do 50-ciu minut na 170-180 stopni. Pozostawiamy w foremce do ostygnięcia i wstawiamy do lodówki aby nabrała pełnego smaku i dobrze stężała. Podajemy na zimno.



SMACZNEGO SIOSTRY!

11 komentarzy:

  1. Muszę, muszę, muszę zrobić! Wędruje do zakładek :)

    OdpowiedzUsuń
  2. świetny pomysł, zdecydowanie muszą go wykorzystać:) zaliczam się do grona mięsożerców na diecie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. zjadłabym. :) do świątecznego menu już nie wcisnę przepisu, ale wypróbuję po świętach.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniała! Dodaję ten przepis do ulubionych.

    OdpowiedzUsuń
  5. Cześć. wspaniały przepis, jak i pozostałe:)
    Zastanawiam się, czy można użyć fileta z indyka?
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Zrobiłam wczoraj - dziś skosztowałam - REWELACJA! Dawno nie jadłam tak pysznej, dietetycznej rzeczy! Nawet chłopaki, którzy zwykle jedzą tłusto i ciężko (tata i brat), się o nią kłócili. Wspaniały przepis :) Następnym razem zrobię z całego 1 kg kurczaka :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Przepyszne... za niedlugo zrobie kolejną bo ta zniknela wciagu jednego dnia.. Kochana jeśli tylko możesz mi powiedziec jak przedstawia się to kalorycznie np. w 100g:D dziękuje za przpyszny przepis:)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Blog Dietetycznie Siostro! , Blogger