stycznia 01, 2012

DIETA DUKANA



Dieta polega przede wszystkim na wyeliminowaniu z jadłospisu jak największej ilości węglowodanów i wprowadzeniu jak największej ilości białka.
Dieta dzieli się na cztery etapy, o których Pierre Dukan mówi, że są bardzo istotne dla psychiki osoby otyłej. Konieczne jest na Dukanie jeść i to zanim poczuje się głód a do tego - ile się chce!


FAZA I


Można jeść wszystkie podane produkty w dowolnej ilości.




  • CHUDE MIĘSO


wędliny z indyka, kurczaka, wołowina, cielęcina. Bez kaczek, gęsi, skóry




  • PODROBY


wątróbka cielęca i wołowa, ozory.




  • RYBY


wszystkie, również w konserwach w sosie własnym.




  • JAJA


o ile cholesterol pozwala.




  • OWOCE MORZA


krewetki, kraby, ostrygi - mięczaki i skorupiaki.




  • CHUDY NABIAŁ


jogurty, serki, twarożki,


Dla wzbogacenia smaku potraw można stosować czosnek, pietruszkę, cebulę, tymianek i inne przyprawy. Solić należy mało. Słodzić jedynie słodzikiem lub stewią. Dietę dobrze wzbogacić codziennie dwoma łyżkami otrębów a także należy pić do 2,5 litra płynów dziennie.


Faza I trwa średnio 5 dni do 10.


FAZA II - NAPRZEMIENNA


W II fazie uzupełniamy dietę o warzywa i naprzemiennie stosuje się dni "proteinowe" czyli zasady I fazy i dni warzywne wraz z proteinami, czyli produktami dozwolonymi w I fazie. Przemienność może być stosowana dowolnie: 7 dni proteinowych na 7 z warzywami lub 5 proteinowych na 5 z warzywami lub 1 dzień na 1 dzień.


Warzywa niedozwolone w II fazie:




  • ziemniaki
  • rośliny strączkowe
  • ryż
  • karczochy




II faza trwa do czasu uzyskania docelowej wagi.


Przepisy


DIETA DUKANA I FAZA


DIETA DUKANA II FAZA


5 komentarzy:

  1. Moja koleżanka schudła bardzo szybko i trwale na tej diecie, choć teraz już się do niej nie stosuje. Słyszałam jednak sporo niepochlebnych opinii, głownie takie, że przy długotrwałym stosowaniu potrafi wykończyć nerki. Choć oczywiście działanie jak i skutki uboczne każdej diety, to sprawa bardzo indywidualna. Jedni czują się na określonej diecie świetnie, a inni marzą tylko o tym aby już móc ją skończyć :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. witam ... bylam na diecie dukana ktora zarazilam wiele osob ze swojego otoczenia glownie w miejscu pracy (sluzba zdrowia)... schudlam 14 kg czuje sie swietnie, wyniki mam fantastyczne i ... jest mi o niebo lzej. jesli podejdzie sie do tego wg wskazan dr. dukana a nie bez zbytecznych szalenstw to i zdrowie pozostanie w najlepszym porzadku... polecam i pozdrawiam
    kobietka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, ja schudłam na tej diecie 13kg, ale traktowałam ją jako ścisłą, chwilową dietę odchudzającą - schudłam i skończyłam ją. Trzymałam się zasad, nie było jojo, jestem bardzo wdzięczna dr Dukanowi. Zresztą on sam mówi o tym, że to duże obciążenie organizmu i nie można stosować jej zbyt często. Niestety ludzie lubią krytykować to, czego nie znają

      Usuń
  3. Chciałam zapytać czy I faza to same chude mięso ryby jaja chude sery a II faza to same warzywa i 1 dzień jemy fazę I a drugi dzień fazę II nie można tego łączyć np zjeść kurczaka z pomidorami ? Czy rybę z jajkiem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I faza to TYLKO produkty z pierwszej fazy przez 5-10 dni. II faza jest naprzemienna czyli np. 1:1 - jeden dzień TYLKO produkty z I fazy, drugi dzień produkty z I i II fazy. Naprzemienność może być: 1:1, 3:3, 5:5. Do czasu uzyskania docelowej wagi.

      Usuń

Copyright © 2014 Blog Dietetycznie Siostro! , Blogger