czerwca 09, 2012

SMAK LATA czyli LEKKI KREMOWY deser z owocami


Składniki:

  • 250 g truskawek
  • kawałeczek arbuza
  • 1/3 mango - opcjonalnie - ja akurat miałam w lodówce
  • 250 ml jogurtu naturalnego
  • 250 ml serka rikotta lub naturalnego homogenizowanego
  • 2  łyżki miodu
  • ok. 3 łyżeczek żelatyny

Przygotowanie:

Truskawki kroimy na 4 części, arbuza na kawałki (ja wydrążyłam go łyżeczką od herbaty i wyszły prawie kuleczki). Mango pokroiłam drobno - jeżeli nie macie mango - omińcie je lub dodajcie inny owoc.

Jogurt miksujemy z serkiem i miodem. Żelatynę rozpuszczamy w 2-3 łyżkach wrzątku. Ilość żelatyny dostosowujemy do zaleceń producenta - bieżemy ilość zalecaną na pół litra płynu.
Masę jogurtową mieszamy z żelatyną.

Owoce układamy w pucharkach, miseczkach, kieliszkach lub w czym tam możemy - i zalewamy masą jogurtową.
Wstawiamy do lodówki i czekamy aż stężeje.
Deser ma specyficzny ricottowy smak - trzeba go lubić. Dlatego jeżeli nie lubicie ricotty to użyjcie zwykłego serka homogenizowanego lub 500 ml jogurtu naturalnego.


SMACZNEGO SIOSTRY!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 Blog Dietetycznie Siostro! , Blogger