Dietetycznie Siostro!

06.06.2012

DIETETYCZNE BAJADERKI BEZ TŁUSZCZU czyli dla chcącego nic trudnego!



Składniki
  • 400g ciasta z fasoli
  • 200g truskawek
  • 10 łyżek trzcinowego, brązowego cukru lub inne słodzidło
  • 9 łyżek  jogurtu naturalnego
  • Płatki owsiane górskie do obtoczenia

Przygotowanie

Owoce obieramy, kroimy i dusimy w garnuszku z 5 łyżkami cukru. Ciasto kruszymy lub kroimy na niewielkie kawałki. Do ciasta dodajemy jogurt, resztę cukru i wystudzone owoce. Mieszamy i ugniatamy łyżką. Odstawiamy na godzinę. Teraz za pomocą dwóch łyżeczek formujemy "kluseczki", które wrzucamy na płatki owsiane. Obsypujemy "kluseczki" płatkami i delikatnie formujemy w kuleczki obtaczając przy tym w płatkach. Gotowe bajaderki odstawiamy do lodówki - moje spędziły tam noc ale myślę, że nie jest to konieczne.

Generalnie bajaderki są mięciutkie przy czym można je wziąć do rąk, gryźć, kroić więc nie rozpadają się. Poza tym są przepyszne! Soczyste, słodkie, pachnące truskawkowo - po prostu wspaniałe! Szczerze polecam, bo to dla mnie dietetyczny hit - nie ma tu ani grama masła czy margaryny!
A poznałam ostatnio małego człowieka, który tymi bajaderkami się mocno zajadał więc jeśli w cieście nie było słodziku to dobre i dla dzieci :)

SMACZNEGO SIOSTRY

1 komentarz:

  1. a skąd mogłabym wziąć to ciasto fasolowe? mogę je jakoś sama przygotować na szybciuku? bardzo chciałabym zrobić sobie takie pyszności - uwielbiam bajaderki, mniam! :)

    OdpowiedzUsuń