marca 11, 2012

TĘCZA SMAKÓW w wykwintnej sałatce

Składniki
Ilość według Waszych upodobań ja podaję ile u mnie
Sałata karbowana, kilka liści 
Rukola, dwie porządne garście
Papryka czerwona, pół
Papryka żółta, pół
Orzechy włoskie i laskowe, dwie garstki
6 łyżek jogurtu naturalnego maksymalnie 3% tłuszczu bez cukru 
2 łyżki majonezu light
1 ząbek czosnku
1/2 łyżeczki soli morskiej gruboziarnistej
1 łyżka oleju sezamowego
1 łyżka cukru brązowego
sól, pieprz do smaku




Przygotowanie


Orzechy łuskałam sama więc na noc namoczyłam je w wodzie. Te z paczki są jedynie obrane więc też raczej bym moczyła. O moczeniu orzechów możecie poczytać TUTAJ.
Orzechy po nocnym moczeniu odsączamy od wody i wrzucamy na gorący olej. Nie ocierałam z nich skórki, bo nie była już gorzka. Gdy zaczną skwierczeć posypujemy cukrem. Na małym ogniu mieszając co i rusz smażymy orzeszki aż cukier do nich się przyklei, czyli około 10-15 minut.




Czosnek przeciskamy przez praskę i rozcieramy z solą w moździerzu lub miseczce. Dodajemy do jogurtu i majonezu. Można ciut doprawić według uznania! To jest dokładnie TAKI SOS.
Warzywa myjemy, paprykę kroimy w kostkę. Nakładamy na talerze warstwami - sałata karbowana, rukola, papryka i teraz polewamy sosem jogurtowym. Wierzch posypujemy orzechami i cukrem prosto z patelni. Jeśli cukier jest jeszcze lekko ciepły to rozpuści się w sosie. GOTOWE!



To sałatka łącząca kilka smaków - lekko pikantny smak rukoli, czosnkowy sos i słodycz orzechów. Do tego chrupiąca papryka i delikatne orzechy. Jedząc ją i miałam ucztę smaków w buzi! To wręcz wykwintna sałatka. Pyszna. Już nie mogę się doczekać gdy połączę ją z rybą lub mięsem!
Życzymy udanej niedzieli i takiego pięknego słoneczka, które u mnie pięknie daje czadu :D

SMACZNEGO SIOSTRY!

6 komentarzy:

  1. wygląda bardzo apetycznie aż mi ślinka cieknie !!!
    Musze ją koniecznie zrobic.Jesteście genialne dziewczyny!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja piszę w sprawie pytania z fb "dlaczego nie odpisałam". a na co miałam odpisać? bo ja nic nie dostałam i nie wiem o co chodzi. mój adres jakby co vttm@wp.pl pozdrawiam viola :)

    OdpowiedzUsuń
  3. orzechy w karmelu moja słabość :).

    OdpowiedzUsuń
  4. Najfajniejsze w Twoich przepisach jest to, że wszystkie są kolorowe i wyglądają bardzo zachęcająco :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję! Staram się. Zapraszam ponownie ;)

      Usuń
  5. wygląda przepysznie :)

    http://verde-scuro.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Blog Dietetycznie Siostro! , Blogger