stycznia 31, 2012

CUPCAKES bez mąki Z POLEWĄ



Składniki

  • 200ml puree z fasoli (u mnie czerwona) 
  • 100g chudego twarożku
  • 3 jajka
  • 3 łyżki jogurtu
  • 6 łyżek brązowego cukru
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody
  • 2 łyżki kakao odtłuszczonego bez cukru

do ozdoby

  • gorzka czekolada
  • kilka suszonych śliwek

Przygotowanie


Składniki mieszamy ze sobą na gładką masę. Twarożek możemy przecisnąć przez sitko, gdyż rozgniatanie grudek łyżką może dłuuugo trwać ;)
Pieczemy w temperaturze 180 stopni przez 25-30 minut. Z podanej ilości wyszło mi 22 cupcakes`ów. 
Jeśli chcemy ozdobić cupcakes tak jak na zdjęciu musimy rozpuścić czekoladę w gorącej kąpieli. Potem kładziemy łyżeczką po trochę czekolady i po kilka kawałków pokrojonej śliwki kalifornijki. 




Przyznam, że babeczki wcale nie są specjalnie "serowe" niemniej jak zawsze jest to miły, słodki przerywnik dnia :) 

SMACZNEGO SIOSTRY!

3 komentarze:

  1. Robie je koniecznie. Coś czuję, ze będą świetnym słodyczem do pracy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. dla mnie to najlepszy przepis jeśli chodzi o wypieki z fasoli :) konsystencja upieczonego ciasta bardzo fajna, a w smaku wspaniałe - mają lekko charakterystyczny smak ale dla mnie są idealne i własnie ten lekki posmak fasoli przeważa o tym że tak je uwielbiam :D robiłam już standardowe kakaowe z kawałkami gorzkiej czekolady, były też kakaowe z kleksem twaorogowo-kokosowym (niębo w gębie hehe) a teraz pieką mi się w 3 smakach - jedne z kakao, gorzka czekolada i kawalkami sliwek suszonych, drugie z kakao, przyprawa do piernika, zurawina, nerkowce, a trzecie - bez kakao, za to z makiem i amarantusem (bo bez kakao ciasto było rzadsze więc dodałam poppingu z amarantusa :D ) czuję ze beda wysmienite :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Blog Dietetycznie Siostro! , Blogger