stycznia 10, 2012

CEBULOWA very light!

Składniki


Bulion

  • Włoszczyzna 
  • 1 cebula
  • 1,5l wody
  • sól, pieprz do smaku
  • 1-2 łyżki oliwy z oliwek



Zupa

  • 5 sporych cebul
  • 3 ząbki czosnku
  • 1 łyżeczka majeranku
  • 1/8 łyżeczki białego pieprzu
  • 2 łyżki oliwy z oliwek



Przygotowanie


Pora i cebulę kroimy i podsmażamy na brązowo. Włoszczyznę obieramy, zalewamy wodą, solimy i pieprzymy, dodajemy podsmażonego pora i cebulę i gotujemy wywar z jarzyn.
Cebule i czosnek obieramy, szatkujemy i podsmażamy na złocisto. Odmierzamy 1 litr wywaru, dodajemy do niego podsmażoną cebulę z czosnkiem, wsypujemy łyżeczkę majeranku, pieprzymy i zagotowujemy. Gorącą zupę blendujemy. Podajemy z chudym białym serem, kleksem z naturalnego jogurtu i poszatkowaną dymką lub szczypiorkiem.




Przepis od Małgosi @Gosiowo z niezrównanego forum Zuzla!
A o tym co przeżywają kubki smakowe mogę tylko napisać - Niebo w Gębie ;)

SMACZNEGO SIOSTRY!

4 komentarze:

  1. Wygląda tak przepięknie, że najchętniej pobiegłabym od razu do kuchni!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wypróbowałam dzisiaj przepis :) Ma bardzo wyrazisty smak a dzięki twarogowi jest sycąca :) Fenomenalna zupa! :) Ja tylko zredukowałam ilość oliwy do połowy łyżeczki ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fenomenalna.
    Ja spróbowałam z "polskim parmezanem" czyli Dziugasem.
    Trochę mniej dietetycznie ale PYSZNIE

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Blog Dietetycznie Siostro! , Blogger