Zdrowie i równowaga zaczyna się na talerzu

29.10.2011

JESIENNE SŁODKOŚCI przy minimum kaloryczności


Zachodnia dieta i przetwórstwo spożywcze, choć często zaspokaja potrzeby naszego podniebienia, pozbawia naszą żywność wielu cennych pierwiastków, niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu.

Biały cukier dodaje organizmowi energii i poprawia nastrój tylko na chwilę.

Cukier nie zawiera naturalnych pierwiastków odżywczych, dlatego po jego spożyciu organizm zużywa ich zapasy i to z tego tajemniczego powodu krótkotrwały początkowy efekt zwiększenia energii, jest szybko zastępowany spadkiem samopoczucia. Organizm reaguje na cukier wypuszczeniem insuliny, a ta z kolei redukuje poziom cukru we krwi.

Sposobów na pozbycie się z kuchni białego cukru, szukałam po raz pierwszy, chcąc po prostu schudnąć. Zapoznanie się z poradnikiem „Słodkie ciasta i desery na diecie” i przeczytanie go, zajmie Ci kilkanaście minut (to krótko), a zdobędziesz bardzo cenną wiedzę, do której ja dochodziłam latami.

W I serii limitowanych poradników rozprawiam się z produktami, które na pewno nie służą mojemu zdrowiu. 

W poradniku „Moja Kuchnia bez mąki i glutenu” jest to gluten.




W poradniku "Słodkie ciasta i desery na diecie" jest to cukier.
Komentowany poniżej przepis, którego zdjęcia widzisz, znalazł się właśnie w tym poradniku, który serdecznie polecam.




Nakładamy do naczynek według fantazji. 
Deserek wstawiamy do lodówki i dajemy serniczkowi stężeć. 
Można go również wyjąć później z naczynka. 




To słodka i lekka wersja serniczka na zimno! 
Można się nią podzielić choć mnie bardzo smakowała w pojedynkę ;)


4 komentarze:

  1. obiecuję tutaj zaglądać codziennie, świetne przepisy bez kalorii:) podziwiam za oryginalność

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię takie deserki ze mniejszymi wyrzutami sumienia ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Rewelacja! Blog FANTASTYCZNY! Jestem codziennie siostro ;)))

    OdpowiedzUsuń