kwietnia 03, 2017

POSTNY BIGOS dieta dr Ewy Dąbrowskiej


Bigos bez mięsa jest dużym wyzwaniem i każdy kto uwielbia tradycyjną wersję podejdzie do mojego dzisiejszego przepisu sceptycznie. Może więc nie traktujmy tej potrawy jak wegańskiej wersji bigosu tylko nazwijmy to po prostu "kapusta z warzywami korzennymi" i już!? :)


Składniki


  • 1,5 kg kiszonej kapusty
  • Pół główki białej kapusty
  • 3 marchewki
  • 2 pietruszki
  • Seler
  • 3 spore cebule
  • 8 ząbków czosnku
  • 25g wędzonej papryki
  • Pieprz czarny mielony
  • Łyżka kminu rzymskiego
  • 1 płaska łyżeczka kurkumy
  • 2 łyżki majeranku
  • 3 liście laurowe
  • 10 ziaren ziela angielskiego
  • Pół łyżeczki mielonego cząbru

Przygotowanie

Kapustę kiszoną, białą i cebule szatkujemy. Marchew, pietruszkę i seler ścieramy na dużych oczkach. Do garnczka na odrobinę wody szklimy cebulę i starty na małych oczkach czosnek. Solimy i pieprzymy. Dodajemy resztę przypraw i mieszamy z poszatkowaną kapustą białą i kiszoną. Gdy wszystko wymieszamy dolewamy wody na równo i dorzucamy starte warzywa. Mieszamy i przykrywamy. Gotujemy 5 godzin i odstawiamy do wystygnięcia. Najlepszy jest po 2 dniach.

Polecam zrobić ten bigos i mieć go zawsze w lodówce podczas postu w okresie jesienno-zimowo-wiosennym! Jeśli macie jakąś sprawdzoną przyprawę do bigosu bez mięsa, której tutaj nie użyłam to piszcie w komentarzach! Chętnie wypróbuję :)
Ania

15 komentarzy:

  1. Właśnie przymierzam się do tej diety ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Brawo - zdecydowanie polecam. Rozsądnie. Pomogę :)

      Usuń
  2. Bigos wygląda przepysznie :) Niektórzy jeszcze suszone grzyby ale nie wiem czy tu to pasuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pasuje ale na poście w tej fazie pierwszej grzybów nie wolno spożywać. Niemniej pasują! :)

      Usuń
  3. Ja też myślę nad zastosowaniem tej diety warto?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie warto - łatwiej opanować apetyt na słodycze, gubi się centymetry oraz oczyszcza organizm już w ciągu 14-20 dni :)

      Usuń
  4. Bigos bez mięsa? Jak dla mnie spoko! Nie jestem zwolenniczką dużej ilości mięsa w diecie i z miłą chęcią przetestuję Twój przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Odpowiedzi
    1. O ile potrawa miałaby być zgodna z postem Daniela to nie wolno śliwek :) Ale jeśli nie musi - to dodaj :)

      Usuń
  6. Można przecież dodać grzybki dla smaku i potem je wyciągnąć . Wilk będzie syty i dieta nienaruszona.

    OdpowiedzUsuń
  7. Zrobiłam pierwszy raz i wyszedł mi przepyszny.Jak dla mnie lepszy niż ż mięsem.Dla smaczku dodałam suszone śliwki i starte jabłko.Pycha.Polecam!!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Wow! Ciekawe, jak coś takiego smakuje. Chętnie spróbowałabym i sprawdziła, czy smak jest równie dobry.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Blog Dietetycznie Siostro! , Blogger