Zdrowie i równowaga zaczyna się na talerzu

18.01.2013

MÓJ SPOSÓB gdy rano dopada MEGA GŁÓD


Składniki
  • Jajko
  • 50g zmielonych na mąkę otrębów owsianych
  • 75g rukoli
  • 4 łyżki jogurtu naturalnego 1,8% tłuszczu bez cukru
  • Ząbek czosnku
  • 40ml wody
  • Sól, pieprz


Przygotowania

Zmielone otręby mieszamy z jajkiem, wodą. Przyprawiamy do smaku i dokładamy rukolę a następnie całość wykładamy na patelnię do smażenia bez tłuszczu. 



Trzymamy na średnim ogniu po 7 minut z każdej strony. 
Ząbek czosnku wyciskamy i ucieramy z odrobiną soli a następnie mieszamy z jogurtem.



Omlet podałam z sosem czosnkowym, pomidorkami i pokrojoną w kosteczkę cebulką i kawałkiem szczypioru - i to była dobra decyzja. Wszystko idealnie się komponowało. To było chyba najbardziej wypasione śniadanie ever! :))



SMACZNEGO SIOSTRY!

34 komentarze:

  1. A u mnie omlety raczej na kolację akurat lądują ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na kolację też polecam, bo jest całkiem niskokaloryczny. Ja nie jadam produktów zbożowych na kolację - oszczędzam się. Na kolację wyłącznie warzywa, czasem z mięsem. ;)

      Usuń
  2. Omlet z rukolą.. bardzo ciekawe. Chętnie wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. A MNIAM MNIAM MNIAM!!! :) chyba się skuszę w najbliższym czasie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a co myślisz na zamianę rukoli na szpinak? myślisz, że byłoby dobre?

      Usuń
    2. taki świeży szpinak wcześniej złamany na patelni z łyżką oliwy i posiekanym czosnkiem....mniam!

      Usuń
    3. Wlasnie to wcinam "pycha"

      Usuń
  4. no i na pewno wykorzystam.....aż mi się jeść zachciało od samego patrzenia:)

    OdpowiedzUsuń
  5. ale CZAD !!!! wygląda bosko !!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Gdy mnie rano dopadam mega głód, muszę zrobić coś naprawdę szybkiego. W innym przypadku wyjem pół kuchni zanim śniadanie będzie gotowe. ;) Twój omlet wygląda tak pysznie,że trudno się oprzeć...;D

    OdpowiedzUsuń
  7. mnie już dopadł głód od patrzenia na te pyszności:)

    OdpowiedzUsuń
  8. jak to smakowicie wygląda! muszę koniecznie spróbować <3

    OdpowiedzUsuń
  9. O! Nareszcie widzę pomysł na rukolę, której zawsze za dużo jest w kupionym pojemniku. Muszę zapamiętać i wypróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ooo, takiej rukoli jeszcze nie jadłam ;D

    OdpowiedzUsuń
  11. Już wiem, co jutro jem na śniadanie.
    Niestety, bez rukoli.

    OdpowiedzUsuń
  12. wygląda pięknie

    OdpowiedzUsuń
  13. Zrobię sobie coś takiego jutro, ale bez rukoli (bo nie mam).
    Wygląda apetycznie ;-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam takie śniadanie :-)
    Jest mega sycące! Ja do ciasta dodaję czasem szpinak, też jest MO :-)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  15. Zrobiłam dzisiaj omlet z Twojego przepisu eksperymentując na rodzicach...wyszedł rewelacyjny, chociaż w kuchni jestem rzadkim gościem, czyt. zdeklarowaną nowicjuszką;) Wstyd sie przyznać, ale był to pierwszy omlet zrobiony przeze mnie od A do Z;)Btw. dysponujesz chyba niezwykle małą patelenką?Prosty przepis, ale musiałam pokombinować z proporcjami, bo z tych podanych powyżej trudno mi było uzyskac omlet choćby dla jednej osoby?Hmmmm...ale mimo wszystko powtórzę nie raz! Bo wyszedł OMLET KOZAK;)

    OdpowiedzUsuń
  16. świetny przepis, ostatnimi czasy to danie często staje się moim obiadem. dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  17. Zrobiłam, wyszedł świetny! Co prawda dodałam łyżkę mąki pełnoziarnistej bo taką konsystencję wolę, ale myślę, że smaku znacząco nie zmieniło :) Rewelacja, dziękuję za przepis !

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja też zrobiłam sobie coś takiego na śniadanie :) I to już parę razy, wyszło smacznie i przez długi czas nie czułam głodu . Za drugim razem dodałam mniej rukoli , ale to jest kwestia smaku - każdy lubi coś innego i w innej ilości :) Pozdrawiam zocha:)

    OdpowiedzUsuń
  19. A jak zmielić albo gdzie kupić takie otręby ???????

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja mielę otręby w młynku do kawy, ale wiem, że dobry blender też daje radę ;)

      Usuń
  20. Rewelacyjne! Właśnie zjadłam ze szpinakiem, na pewno niebawem powtórka :)

    OdpowiedzUsuń
  21. JA MUSZĘ ZAMIENIĆ RUKOLE NA SZPINAK GDYŻ NIESTETY SMAK RUKOLI MI NIE ODPOWIADA

    OdpowiedzUsuń
  22. Czy zamiast otrębów owsianych nadadzą się pszenne ? Zmielone oczywiście.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oczywiście - wzrośnie lekko wartość kaloryczna ;)

      Usuń
  23. a ile kalorii ma takie cały omlet ?

    OdpowiedzUsuń
  24. Nie moje smaki... dziś go zrobiłam. nie byłam w stanie zjeść

    OdpowiedzUsuń