października 12, 2012

małe KOKOSOWE co nieco


Składniki


  • Opakowanie suchych wafli z mąki pszennej
  • Pół litra mleka kokosowego do gotowania Antonio Martins
  • 40g kaszy manny
  • Opcjonalnie słodzidło
  • Wiórki kokosowe


Przygotowanie

Mleko zagotowujemy w garnuszku i na wrzące wrzucamy kaszę. Zmniejszamy ogień i wciąż mieszając gotujemy kaszę około 3-4 minut. Jeśli masa staje się zbyt gęsta dodajemy mleka jeśli jest zbyt rzadka dodajemy ciut kaszy. Masa powinna mieć konsystencję budyniu. W ostatniej fazie przygotowanie dokładamy słodzidło o ile chcemy i wiórki kokosowe - tyle ile chcemy. Ja nie dosładzałam a wiórek dodałam około 10 łyżek. Tak przygotowaną masą smarujemy wafle. Ja zrobiłam cienkie wafle składające się z trzech warstw. Wysmarowane wafle odstawiłam do lodówki na noc. 




Wafle rano pokroiłam i zabrałam na nasz piknik - wszystkim mega smakowały choć nie były wcale chrupiące. To dobry pomysł na przekąskę zwłaszcza dla tych, którzy lubią kokos. Jedynym mankamentem są te gotowe wafle z mąki pszennej lecz nie znalazłam innego rozwiązania dla realizacji mojego pomysłu na kokosową masę!

SMACZNEGO SIOSTRY!

12 komentarzy:

  1. mozna sprobowac poprzekladac ta masa te okragle ciasteczka owsiane od firmy Ania albo orkiszowe "babcianki"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię Twój komentarz:)

      Usuń
    2. Ja nie miałam pod ręką suchych wafli więc użyłam do tego przepisu pieczywo chrupkie Granex z zawartością błonnika (1 kromka dostarcza : 20kcl, 0,1g cukry, 0,2g tłuszcze, < 0,1g kwasy nienasycone, < 0,1g sód, 0,8g błonnik - tak jest napisane na opakowaniu ). Nie wiem jak to wygląda w przypadku wafli. Masę posłodziłam trochę brązowym cukrem. Masą posmarowałam jedną kromkę, drugą kromką przykryłam masę i docisnęłam mocniej. Wyszły takie kanapki z masą z kaszy manny , jak dla mnie bardzo dobre :) Pozdrawiam zocha :)

      Usuń
    3. Zocha - jesteś moją prywatną testerką :)

      Usuń
    4. Takie rzeczy to ja mogę testować nawet codziennie ;);). Pozdrawiam - zocha :)

      Usuń
  2. co to za wafle? crunchella?

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziewczyny czytam was od stu lat, probuje kazdy prawie przepis a teraz potrzebuje waszej pomocy! Moja dziewczyna się wiecznie odchudza, a że zbliza sie nasza rocznica chcę zrobić jej niespodziankę i przyszykowac normalny 3 daniowy obiad! mam problem oczywiscie z deserem jakimś niskokalorycznym, ona uwielbia sorbety od grycana (mówi, że pyszne i małokaloryczne, ja to wole te mega czekoladowe ;)). I tu jest moja prośba: czy macie jakiś super pomysł na deserek z użyciem tych właśnie sorbecików (najlepiej malina i mango,jej ulubione :))? Zeby było fajnie, z pomysłem ale i super fit? bo ja to wogole sie nie znam na tycn sprawach, diety kalorie itp :(

    OdpowiedzUsuń
  4. Nieśmiały Janku... nie jesteśmy dietetykami to po pierwsze, ale to już pewnie wiesz!
    Nie wiem co Ania na to ale ja mogę powiedzieć tylko tyle....
    Jeżeli chodzi o lody to rzeczywiście najmniej kaloryczne są sorbety! to fakt! nie znam składu sorbetów wspomnianej przez Ciebie firmy więc nie wiem ile mają cukru (białego) w sobie....
    lody na deser najlepsze są z owocami i z orzechami! Najfajniejszym rozwiązaniem może być mus owocowy (np truskawkowy)na nim lody i całość posypana prażonymi płatkami migdałowymi
    ja mam inną ulubioną firmę do której pozwalam Babci zabierać swoją gromadę dzieci!
    jeżeli chodzi o sorbety to zaskocz swoją dziewczynę takimi mega dietetycznymi lodami - sorbetem - robionymi w domu - tu są linki:
    http://dietetyczniesiostro.blogspot.com/2012/07/lody-jabkowe.html
    oraz
    http://dietetyczniesiostro.blogspot.com/2012/06/pyszny-sorbet-i-zycie-na-diecie-stao.html
    oczywiście możesz zamiast truskawek czy porzeczek użyć malin.
    do tego czekoladowa pianka bez kalorii i oboje będziecie szczęśliwi - a pianki są tu: http://dietetyczniesiostro.blogspot.com/2011/10/jej-wysokosc-czekoladowa-piankalight.html
    udango obiadu rocznicowego!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Wow, nie wiedziałem, że tak prosto jest zrobić sorbet :O dla mnie to była czarna magia! jutro zrobie próbę generalną bo rocznica juz w niedziele !!!! zrobie malinowy sorbet z musem jabłkowym (bo ten potrafie robić juz :D) i posypie płatkami migdałowy jak proponowałaś! cudownie! napisze jak wyszło już po wielkim dniu ;)

    dzięki wielkie, jestescie mega! :)))

    OdpowiedzUsuń
  6. lekko, zdrowo, pysznie! lepiej być nie mogło:) pycha

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Blog Dietetycznie Siostro! , Blogger