września 27, 2013

weekendowe ciacha - tym razem do zjedzenia!



Zachodnia dieta i przetwórstwo spożywcze, choć często zaspokaja potrzeby naszego podniebienia, pozbawia naszą żywność wielu cennych pierwiastków, niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu.

Biały cukier dodaje organizmowi energii i poprawia nastrój tylko na chwilę.

Cukier nie zawiera naturalnych pierwiastków odżywczych, dlatego po jego spożyciu organizm zużywa ich zapasy i to z tego tajemniczego powodu krótkotrwały początkowy efekt zwiększenia energii, jest szybko zastępowany spadkiem samopoczucia. Organizm reaguje na cukier wypuszczeniem insuliny, a ta z kolei redukuje poziom cukru we krwi.

Sposobów na pozbycie się z kuchni białego cukru, szukałam po raz pierwszy, chcąc po prostu schudnąć. Zapoznanie się z poradnikiem „Słodkie ciasta i desery na diecie” i przeczytanie go, zajmie Ci kilkanaście minut (to krótko), a zdobędziesz bardzo cenną wiedzę, do której ja dochodziłam latami.

W I serii limitowanych poradników rozprawiam się z produktami, które na pewno nie służą mojemu zdrowiu. 

W poradniku „Moja Kuchnia bez mąki i glutenu” jest to gluten.




W poradniku "Słodkie ciasta i desery na diecie" jest to cukier.
Komentowany poniżej przepis, którego zdjęcia widzisz, znalazł się właśnie w tym poradniku, który serdecznie polecam.






Ciasteczka są kruche, słodkie i śliczne - polecam jako przegryzkę podczas seansu filmowego w weekend :)

7 komentarzy:

  1. jakie fajne! tak pysznie nadziane :)

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo fajne te ciasteczka, i takie zdrowe !! uroczo wyglądają ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglądają ślicznie, jak takie kwiatki. Porywam do kawy! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. cudnie wyglądają *.*

    OdpowiedzUsuń
  5. Wlasnie takiego przepisu na ciasto szukalam :) co prawda nie zrobilam ich jak tu w orginale, ale nadzialam je szpinakiem z fetą i zrobiłam z nich pierożki :) kcal na 1 szt. wychodzi mi ok. 30, więc malutko, a zrobiłam z połowy porcji i wyszło 18 pierożków.. własnie się pięką i mysle ze będą cudowne. Ale dalej bede kombinowac z nadzieniem, bo w koncu znalazlam przepis z maka zytnia razowa 2000 ktora mam w domu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ojej, Twój blog to moje spełnienie marzeń ;)
    a ten przepis jest już na mojej liście tych do wykonania ;)
    dzięki za inspirację, będę często Cię odwiedzać!

    OdpowiedzUsuń
  7. A gdzie jest przepis? Bo nie widzę :(

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Blog Dietetycznie Siostro! , Blogger