Zdrowie i równowaga zaczyna się na talerzu

04.09.2013

Czy jak myślisz "kanapka" to widzisz bułkę z żółtym serem??


Moi drodzy. Wiem, że jesteście świetnie wyedukowani w zakresie zdrowego odżywiania, że znacie się fantastycznie na wartościach odżywczych, składnikach mineralnych, zawartości kalorii i spalaniu glikogenu, a także nie jest Wam obcy metabolizm glukozy...jednak przychodzą tutaj osoby, które dopiero zaczynają podróż w zdrowe i lekkie odżywianie. Osoby, które często nie mają pomysłów na to, jak w ogóle można wyeliminować smażenie na tłuszczu czy białą mąkę. Chciałabym więc dziś zainspirować wszystkich do odstawienia kupnej wędliny, żółtego sera, margaryny czy masła i pokazać jak smacznie można zjeść chleb z warzywami czy  ugotowanym jajkiem. Śniadanie jest proste, pyszne i o wiele lepsze od parówek, sopockiej czy tłustej goudy! Większości ludzi kanapka kojarzy się z kajzerką z masłem, serem i pomidorem - a jak wygląda Twoje idealna kanapka? ;)


ZDROWE KANAPKI
Składniki
na grillowaną cukinię

  • Cukinia
  • Olej sezamowy
  • Zmielony na proszek rozmaryn

na sałatkę jajeczną z ogórkiem
  • 2 jajka ugotowane
  • 2 małe, twarde ogórki kiszone
  • Szalotka
  • Łyżeczka koperku suszonego
  • Łyżka/dwie jogurtu typu greckiego 10% tłuszczu
  • Przyprawy do smaku - sól i pieprz

na sałatkę jajeczną z papryką

  • 2 ugotowane jajka
  • Pół czerwonej papryki
  • Szczypta słodkiej papryki
  • Łyżka/dwie jogurtu typu greckiego 10% tłuszczu
  • Sól i pieprz do smaku


Przygotowanie

Cukinię grilujemy pokrojoną w plasterki z obu stron po kilka minut. Patelnię smarujemy mgiełką oleju sezamowego - to nada jej fajnego smaku i "pieczonego" aromatu. Posypujemy w trakcie smażenia rozmarynem. Tak przygotowaną cukinię możemy trzymać w lodówce nawet 2 dni w szklanej miseczce pod przykryciem. Można ją nakładać na chleb lub chrupkie pieczywko zawsze gdy przyjdzie chęć na kanapkę.
Pasty to prosta sprawa i na pewno znacie sposób przygotowania ;) Trzeba po prostu wszystko pokroić i zmieszać z jogurtem. 




Zachęcam do robienia też past z roślin strączkowych, z białego sera mieszanego z rybą i odstawienia masła i margaryny, bo to zupełnie zbędne produkty. O wiele smaczniej i zdrowiej jest posmarować chleb białym serkiem czy oliwą z oliwek.

SMACZNEGO SIOSTRY!

19 komentarzy:

  1. Pyszności! Uwielbiam cukinię, ale nigdy nie pomyślałam, żeby ją zgrillować i wrzucić na kanapkę! Super pomysł! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. fajnie, że jeszcze udaje mi się Was czymś zaskoczyć :)

      Usuń
  2. kanapki to cudowny wynalazek tylko niestety zcesto sprowadzamy je tylko do ''sera i szynki'' a tak naprawdę możemy wpakować tam wszystko !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to prawda! Uczmy dzieci, że to nie wyłącznie bułka z masłem i serem!

      Usuń
  3. zastanawiam się na d kupnem patelni grilowej? polecasz? rzeczywiście smak przyrządzonej piersi lub warzyw na takiej patelni jest lepszy? Proszę o odpowiedz :)

    Anka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta patelnia ze zdjęcia nie jest jakaś "niezwykła". Dość kruchą ma powierzchnię, ale jest masywna i ciężka. Nie grilluję na niej tłustych rzeczy więc nie wiem czy sprawdza się przy np. karkówce, ale fakt - bardzo lubię z niej korzystać. Cukinia, bakłażan czy ziemniaki w plastrach są pycha. Kurczak też smaczny, burgery również :)

      Usuń
  4. o matko, mam tyle pomysłów na kanapki, że nie wiem od czego zacząć ;)
    ostatnio ulubiona to chyba hawajska - z pieczonym indykiem i ananasem. No i ulubiona "kawiarniana" - z kurczakiem z żurawiną i rodzynkami - niedługo będę podejmować próbę stworzenia takich pyszności w domu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bravo! A jaki chleb używasz i czy go czymś smarujesz?

      Usuń
    2. chleb najczęściej żytni na zakwasie. Czasem też bułki żytnie/orkiszowe/wieloziarniste. Również pieczywo staram się urozmaicać.
      Ze smarowaniem jest różnie - czasem używam masła lub serka, ale też czasem jest to np. pesto. Jeśli składniki kanapki są "mokre" np. wilgotne mięso i ananas, to staram się tylko podgrzać pieczywo i już niczym nie smaruję.

      Usuń
  5. Te dwa przepisy z jajkami wydają się przepyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Na stronie
    https://www.facebook.com/JemZGlowa
    jest wpis skopiowany z Twojego bloga - pod datą 21 czerwca - ale może być ich więcej, bo tam takich kopiowanych wpisów jest mnóstwo.

    OdpowiedzUsuń
  7. No tak, dla większości kanapka to bułka + ser żółty. Ja sama już dawno zrezygnowałam z takiego połączenia i najczęściej zajadam albo bułkę pełnoziarnistą albo chlebek żytni z opiekacza z chudym twarogiem, sałatą, pomidorem/ogórkiem/papryką, jajkiem, także jest pysznie i zdrowo :) Przepisy na pasty brzmią kusząco, także na pewno je wypróbuje!

    OdpowiedzUsuń
  8. Słysząc hasło kanapka, przypominam sobie pyszne bułki ze sklepiku szkolnego.. 100 lat temu :)
    Ciekawe pomysły na kanapeczki, na pewno warto spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  9. konkretny pomysł, ale do tego koniecznie potrzebny jest świeżo grilowany plasterek indyka przyprawiony łyżeczką keczapu i musztardy + plus troszkę wegety lub pieprzu i soli kto jak woli :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Kurcze, czemu ja nie lubię cukinii?!:D Wszyscy sie zachwycają, a ona nie ma smaku, nawet ogórek już czymś smakuje, a ona wciąż nie:P. No ale za to do faszerowania nadaje się świetnie, właśnie przez swój niewyczuwalny smak. Ale na kanapce nie bardzo, za to pasty, tak, poproszę!:D

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie! Ja widzę kromkę pełnoziarnistego chleba z przeróżnymi dodatkami! :)

    OdpowiedzUsuń