Dietetycznie Siostro!

13.01.2014

Kruche ciasteczka bez mąki, bez cukru, bez tłuszczu ;)



Znacie pewnie pyszne, lekko ciągnące ciasteczka migdałowe, które piecze się bez dodatku mąki. Chciałam jednak zrobić coś, w co można się wgryźć i tak powstały te pychotki - również odchudzone, bezglutenowe i naprawdę chrupiące. Posłodziłam je oczywiście zdrowym cukrem - Ksylitolem, oraz wykorzystałam migdały najwyższej jakości. Cistka są proste w przygotowaniu, o niebo zdrowsze niż kupne pieguski, a do tego taaakie pyszne! :) Zapraszam!



Biała mąka odchodzi do lamusa, a konsumenci są świadomi tego, że jest to produkt nie tylko zupełnie pozbawiony wartości odżywczych, ale również wysoko przetworzony i wysokokaloryczny.

Efekt jest taki, że po spożyciu białej mąki automatycznie wzrasta zapotrzebowanie organizmu na witaminy i sole mineralne. Zwróćmy uwagę, że biała mąka to praktycznie wyłącznie wysoki indeks glikemiczny oraz same kalorie.

Wiele osób eliminując gluten z diety, zauważa zanik swoich uporczywych dolegliwości takich jak bóle stawów, nadciśnienie, poziom cukru we krwi. A to właśnie może powodować gluten.

Komentowany tutaj przepis został zamieszczony w moim poradniku 
„Moja Kuchnia bez mąki i glutenu”.



W I serii limitowanych poradników rozprawiam się z produktami, które na pewno nie służą mojemu zdrowiu. 

W poradniku „Moja Kuchnia bez mąki i glutenu” jest to gluten.
W poradniku "Słodkie ciasta i desery na diecie" jest to cukier.









 Niezależnie od wersji jaką wybierzecie, 
możecie mieć pewność, że te ciasteczka są bardzo zdrowe :)


To takie proste, prawda?

29 komentarzy:

  1. ale ja lubię ciasteczka migdałowe - są pycha

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglada to genialnie! W sam raz na nadchodzące mrozy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudowne! Ciasteczka zawsze chętnie upiekę, a jak są zdrowe to tym bardziej!

    OdpowiedzUsuń
  4. dietetyczne, a wyglądają niezwykle apetycznie! biorę w ciemno!

    OdpowiedzUsuń
  5. Koniecznie wypróbuję :) Wyglądają przeapetycznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. mąka kukurydziana to nadal mąka - więc tytuł jest mylący

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mąka kukurydziana to mąka przede wszystkim bez glutenu i stąd ten tag, opis, kategoria i tytuł.
      Jest tak wiele osób poszukujących przepisów bezglutenowych, że aż mnie dziw bierze...i smutne to i pocieszające jednocześnie.

      Usuń
  7. Tak się zastanawiam czy można by było zastąpić migdały - orzechami nerkowca?

    OdpowiedzUsuń
  8. Słonik życzy smacznego i gorąco pozdrawia! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak smakowicie wyglądają :) Mniam :) Na pewno rewelacyjnie też smakują. Już wrzucam przepis do notatnika

    OdpowiedzUsuń
  10. przepyszne!! robiłam z mąka sojową.... będą często królować na naszym stole!!

    OdpowiedzUsuń
  11. Pyszne, zdrowe, a wyglądają bajkowo, można fajnie się bawić dekorując ciasteczka razem z dzieckiem... :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Całkiem ciekawe ciasteczka. Trzeba zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  13. czy to z moją przeglądarką jest coś nie tak, czy nie widac przepisu na stronie? Chciałam ciasteczka upiec, kupiłam składniki i... nie ma przepisu :( Marta

    OdpowiedzUsuń
  14. Niby chcesz pomagac w odchudzaniu itp a kazesz sobie placic za porady. swietny mi blog, nie ma co

    OdpowiedzUsuń
  15. A gdzie przepis?

    OdpowiedzUsuń
  16. a przepis gdzie? dlaczego Pani tego nie skomentuje, mamy kupiś książkę, żeby zobaczyć przepis?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://blogi.mojegotowanie.pl/przepisy/kruche-ciasteczka-bez-maki-bez-cukru-bez-tluszczu--8222
      Tutaj ktoś dodał przepis. Nie jest co prawda dokończony, ale końcówkę można jakoś samemu wykombinować :)

      Usuń
  17. Pani przepisy są świetne, ale nie pod każdym daniem są! Dlaczego??

    OdpowiedzUsuń
  18. Czy ktoś robił te ciasteczka i pamięta przepis? Potrzebuję tylko ten i na śniegowe kule, a nie opłaca mi się kupowac ksiazki dla dwóch przepisów... Bardzo proszę o pomoc chcę je upiec dla chrześniaka który ma celiakie... Pozdrawiam was, Patrycja :-)

    OdpowiedzUsuń
  19. Dzięki za przepis dziewczyny :-))

    OdpowiedzUsuń
  20. skąd wziąc przepis? nie widzę

    OdpowiedzUsuń
  21. dlaczego nie odpowiada Pani na prośby o przepis, rozumiem, że chce Pani aby ludzie kupowali Pani książki, ale moim zdaniem to taki trochę szantaż, zachęcenie przepisem, a potem :kup książkę albo nici z przepisu. Do tego nie komentuje Pani żadnej z próśb o przepis, jakby udawała Pani, że ich nie było.

    OdpowiedzUsuń
  22. Niby dietetycznie a te chemicznie barwione ozdoby i lukry dodajesz.

    OdpowiedzUsuń
  23. PROSZĘ POMÓŻ!! Nie mam w domu prawie nic a mam ochotę (z moją familją też)na coś słodkiego!! Tylko mam ok.100g margaryny do pieczenia,cukru,mąki(krupczatka cała,pszenna cała,ziemniaczana ciutkę),zamrożonych poziomek i jajek.Helpppp -,- !;) Wdzięczność z góry ^.^

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja za książki zapłaciłam, a do dnia dzisiejszego nie dostałam ani ich ani odpowiedzi na maila...Pani Aniu jestem bardzo rozczarowana!!!!

    OdpowiedzUsuń
  25. trochę szkoda,że nie ma przepisu ... Lubię bardzo Pani bloga, ale nie opłaca mi się kupować książki tylko po to ,aby zobaczyć przepis na ciasteczka....

    OdpowiedzUsuń