Dietetycznie Siostro!

20.11.2013

mięciutkie BEZGLUTENOWE naleśniki


Dziś to co tygryski lubią najbardziej, czyli naleśniki BEZ MĄKI pszennej, tylko i wyłącznie z amarantusa! Z małym dodatkiem skrobi kukurydzianej, aby wszystko się idealnie połączyło. Bezglutenowy odjazd - zapraszam!


Biała mąka odchodzi do lamusa, a konsumenci są świadomi tego, że jest to produkt nie tylko zupełnie pozbawiony wartości odżywczych, ale również wysoko przetworzony i wysokokaloryczny.

Efekt jest taki, że po spożyciu białej mąki automatycznie wzrasta zapotrzebowanie organizmu na witaminy i sole mineralne. Zwróćmy uwagę, że biała mąka to praktycznie wyłącznie wysoki indeks glikemiczny oraz same kalorie.

Wiele osób eliminując gluten z diety, zauważa zanik swoich uporczywych dolegliwości takich jak bóle stawów, nadciśnienie, poziom cukru we krwi. A to właśnie może powodować gluten.

Wypieki z rośli strączkowych to fantastyczna alternatywa do tradycyjnych wypieków z mąki. 

Komentowany tutaj przepis został zamieszczony w moim poradniku 
„Moja Kuchnia bez mąki i glutenu”.



W I serii limitowanych poradników rozprawiam się z produktami, które na pewno nie służą mojemu zdrowiu. 

W poradniku „Moja Kuchnia bez mąki i glutenu” jest to gluten.
W poradniku "Słodkie ciasta i desery na diecie" jest to cukier.


Na wszystkie naleśniki przypadło niecałe 600kcal :)








Naleśniki nadziewałam figowym dżemem zrobionym przez mamę 
i posypywałam ksylitolowym cukrem pudrem 
- były wprost wyśmienite! 
Nikt by nie powiedział, że to "jakieś inne naleśniki niż zwykłe" :)

35 komentarzy:

  1. Mmm...ale apetycznie wyglądają:)

    OdpowiedzUsuń
  2. A czy różnią się smakiem od tradycyjnych?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mogłabyś mi podać przepis na te naleśniki bo nie moge go znaleźć na stronie :)

      Usuń
  3. pysznie wyglądają, bardzo lubię naleśniki na śniadanie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy nie robiłam naleśników z mąki amarantusowej… muszę koniecznie wypróbować!

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajne, ale bezglutenowe nie powinny mieć mleka i jajek chyba...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie wiem skąd takie informacje, że zawiera go mleko i jajka. Ja korzystam stąd:
      http://www.celiakia.pl/produkty-dozwolone/

      Usuń
    2. osoby na diecie bezglutenowej często mają nietolerancję laktozy:) Ania

      Usuń
    3. w porządku, jednak mleko nie zawiera glutenu. Jest on czasem w przetworach mlecznych, ponieważ te są zagęszczane.

      Usuń
  6. Wyglądają na bardzo delikatne, muszę wreszcie wypróbować mąkę z amarantusa:) A u mnie dziś naleśniki z kaszy jaglanej-polecam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. bardzo mnie kusi by wypróbować takie naleśniki, jak dla mnie wyglądają idealnie :) i też tak smacznie nadziane :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak! Dżemik figowy ~~made by mama~~ :)))

      Usuń
  8. Wyglądają naprawdę wyśmienicie ! :) Koniecznie muszę ich spróbować, bo moje naleśniki na mące innej niż pszenna wychodzą jakieś takie sztywne :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. grunt to dobrze wymieszać, konsystencja musi być dość wodnista, a jeśli się łamią to pomoże też posmarować patelnię tłuszczem ;)

      Usuń
  9. podziel sie! :) ja to średnio umiem wysmazyc idealne nalesniki :(

    OdpowiedzUsuń
  10. SUPER przepis, dzięki, ale idąc dalej to nie mogłabyś wymyslec jakiegoś dania bez glutenu, cukru, mleka, jajek z udziałem amarantusa ale ekspandowanego, którego obkupiłam sie na wakacjach jak szalona, a teraz nie wiem za bardzo co z nim zrobić. RATUUUUUJ :)

    OdpowiedzUsuń
  11. fajna sprawa z tą mąką z amarantusa, ale skrobia ziemniaczana to nie najlepszy pomysł :( praktycznie żadne wartości odżywcze i wysoki indeks glikemiczny :(
    Czym można by było to zastąpić?

    OdpowiedzUsuń
  12. Wyglądają super.
    Zrobię... ale jestem tylko mężczyzną :)
    Pozdrawiam. Follow me :)

    OdpowiedzUsuń
  13. wygląda bardzo apetycznie, trochę nie lubię cynamonu ale na pewno da się go czymś zastąpić

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie - może być wanilia, imbir, kardamon. Na słodko też gożdziki, cytryna, cukier. Te naleśniki będą dobre również na wytrawnie - z ziołami, solą, sosem sojowym ;)

      Usuń
  14. U mnie niestety jest do kupienia tylko amarantus z firmy sante (nie mąka, tylko nasiona). Zamawiać z internetu mąkę, czy da się ją jakoś zrobić domowym sposobem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zamawiać ;) Oczywiście w Ekoprodukcie! ;)

      Usuń
  15. Wyglądają apetycznie, ale kiedyś dodałam mąkę z amarantusa do ciasta kruchego i to był posmak mułu, jak spleśniałe wodorosty:p Boję się teraz jej użyć. Ta mąka zawsze tak smakuje?

    OdpowiedzUsuń
  16. Mój Syn ma nietolerancję kukurydzy. Czym to zastąpić?

    OdpowiedzUsuń
  17. gdzie mogę zobaczyć ten przepis, bo patrzę, patrzę i nie widzę :) Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaje mi się, że trzeba zamówić te e-booki, bo one zawierają ten przepis ;) Ja też nie mogłam go znaleźć :(

      Usuń
  18. jak można zobaczyć przepis??
    ewentualnie jak zamowic e-booki?

    OdpowiedzUsuń
  19. a czym zastąpić jajko w tych naleśnikach??

    OdpowiedzUsuń
  20. Witam. Jak długo przygotowuje się takie naleśniki bez mleka?

    OdpowiedzUsuń