Zdrowie i równowaga zaczyna się na talerzu

14.10.2013

MUFFINKI W 5 MINUT i KONKURS Z MEGA NAGRODAMI!!


Biała mąka odchodzi do lamusa, a konsumenci są świadomi tego, że jest to produkt nie tylko zupełnie pozbawiony wartości odżywczych, ale również wysoko przetworzony i wysokokaloryczny.

Efekt jest taki, że po spożyciu białej mąki automatycznie wzrasta zapotrzebowanie organizmu na witaminy i sole mineralne. Zwróćmy uwagę, że biała mąka to praktycznie wyłącznie wysoki indeks glikemiczny oraz same kalorie.

Wiele osób eliminując gluten z diety, zauważa zanik swoich uporczywych dolegliwości takich jak bóle stawów, nadciśnienie, poziom cukru we krwi. A to właśnie może powodować gluten.

Komentowany tutaj przepis został zamieszczony w moim poradniku 
„Moja Kuchnia bez mąki i glutenu”.



W I serii limitowanych poradników rozprawiam się z produktami, które na pewno nie służą mojemu zdrowiu. 

W poradniku „Moja Kuchnia bez mąki i glutenu” jest to gluten.
W poradniku "Słodkie ciasta i desery na diecie" jest to cukier.

Te muffinki są tak pyszne, że cudem ocaliłam je, aby zrobić rano zdjęcie....wcześnie rano, bo już przed 8:00 nie było po nich śladu! 

W dodatku robi się je w 5 sekund i brudzi jedną miskę! 

Idealne na początek dnia - o czym przekonała się moja rodzinka :)




Dziś bez zbędnych ceregieli zapraszam Was do konkursu! 
Choć godzina późna, ale rozpoczynam zabawę, która potrwa trzy tygodnie, a na koniec każdego tygodnia jeden z uczestników otrzyma mega paczkę super produktów!!


W mega nagrodzie znajdziecie:

• Amarantus ekspandowany ekoProdukt
• Amarantuski sezamowe ekoProdukt
• Musli z amarantusem i malinami ekoProdukt
• Amarantus ekspandowany Amarello
• Amarantus ekspandowany z miodem Amarello
• Musli Kolumba Amarello
• Mąka amarantusowa prażona Amarello
• Mąka amarantusowa surowa Amarello
• Książka "Amarantus – smacznie i zdrowo. Bezglutenowe przepisy kulinarne"


Sponsorem paczek jest EkoProdukt




Aby zawalczyć o nagrodę należy:


klik

2. Wejść na stronę Ekoprodukt i odpowiedzieć na pytanie:

"Który z produktów dostępnych w sklepie 
chcesz mieć zawsze w domu 
i dlaczego?"

3. Odpowiedź należy umieścić w komentarzu pod tym postem, wraz z linkiem do produktu, do 20 października do godziny 00:00.

Jak widzicie, wśród nagród jest również książka kulinarna. Przyznam, że jest fantastyczna - zawiera nowe patenty, których nawet ja nie znałam! Każdy kto lubi eksperymentować oraz każdy kto lubi jeść bez glutenu musi ją mieć!

Przedstawiam Wam na koniec dnia rewelacyjny pomysł na bezglutenowe muffiny, do których dosypałam płatków róży :) Zapraszam!

Zapraszam po więcej przepisów!

58 komentarzy:

  1. pokoik(mieszkam w akademiku) pachnący rano świeżą kawą i muffinkami właśnie wyjętymi z pieca... zaśliniłam monitor ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zawsze w domu przydałyby się Amarantuski kokosowe (http://sklep.ekoprodukt.pl/index.php?Content=details&id=177). Rano do kawy, po południu na deser...mam ochotę na odrobinę słodkości, a taka zdrowa słodycz na pewno nie pójdzie w boczki :D Amarantuski byłyby świetną przekąską i zaspokoiłyby mój wilczy apetyt na cukier :)

    OdpowiedzUsuń
  3. http://sklep.ekoprodukt.pl/index.php?Content=details&id=207

    Chciałabym mieć zawsze w domu Amarelki, które bezpardonowo ubóstwiam. Jako miłośniczka słodkości i lekkich, zdrowych przekąsek jednocześnie dobrze byłoby je mieć zawsze pod ręką:
    - w szufladzie, gdy najdejdą chłodne wieczory, do herbatki lub kakao z miodem
    - w torebce, by szybko zaspokoić wilczy apetyt w tramwaju
    - w Lunchboxie, by poczęstować znajomych na uczelni
    Kocham zdrową żywność, więc pokochałam też skład Amarelek. Teraz czas na miłość do smaku!
    P.S. Uprzejmie proszę o dokarmianie studentów.

    OdpowiedzUsuń
  4. http://sklep.ekoprodukt.pl/index.php?Content=details&id=103
    W mojej domowej szafce nigdy nie może zabraknąć płatków orkiszowych. Są wielofunkcyjne i wielozadaniowe! Zjem je na śniadanie- np w formie owsianki(orkiszanki?) albo osmażę placko-naleśnika i schrupię z jabłkiem! Zmielone na mąkę płatki przysłużą się na obiad- zrobię z niej pierwszy raz swój osobisty prywatny świeży makaron, podam z pieczoną dynią, która ostatnio robi furrorę.
    Na podwieczorek nie zabraknie orkiszowych muffinków z bakaliami i bananem, a na kolację 'danie na winie' czyli otwieram lodówkę i dodaję do płatków 'co się nawinie' :) Np jogurt grecki pomidorki oliwki i posypię prażonymi płatkami orkiszowymi...

    Każdy dzień jest dobry, aby podkreślić go smacznym daniem z płatków orkiszowych :) Jestem tego dobrym przykładem


    pozdrawiam
    Basia (earthian@o2.pl)

    OdpowiedzUsuń
  5. zdecydowanie przygarnęłabym na stałe grykę do chrupania http://sklep.ekoprodukt.pl/index.php?Content=details&id=229 bo wszystko co gryczane mi smakuje. Mąkę i kasze gryczane mam w domu zawsze i często ich używam. Sama robię makaron gryczany bo kupić go ciężko, szczególnie nasz polski. A taką grykę chrupiącą jadłabym sobie samą albo z jogurtem, może dodałabym do jakiegoś pysznego ciasta ? Choć grykę lubię to ciężko było wybrać ten jeden produkt do wpisania tutaj - jeszcze kilka innych rzeczy bardzo mnie nęci :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Prażony słonecznik zmienia smak każdej potrawy! Polecam do dań słodkich jak i słonych. Wybornie komponuje się z najdziwniejszymi składnikami. Tym prostym nadaje charakteru :)

    http://www.ekoprodukt.pl/nasze-marki/dobra-kaloria/przekaski/slonecznik/

    natalia.nowicky@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  7. A ja marzę o Otrębuskach z orzechami - http://www.ekoprodukt.pl/nasze-marki/dobra-kaloria/ciastka-dobra-kaloria/otrebusie-z-orzechami/ .
    Nie dla siebie (no dobra, nie oszukujmy się, dla siebie też, jakbym mogła nie spałaszować kilku...?), tylko dla mamy, która tak samo, jak uwielbia niezdrowe herbatniki, tak samo musi ich unikać.
    Ucieszyłaby się, a ja razem z nią :).

    OdpowiedzUsuń
  8. http://sklep.ekoprodukt.pl/index.php?Content=details&id=102
    Na jednej z kuchennych półek stoi zawsze słój z musli, nigdy nie stoi długo pełen, domownicy dbają, żeby było widać w nim dno, a musli na stałe było wpisane w listę zakupów. Porcja musli z mlekiem, czy jogurtem rano, ciasteczko z musli na deser po obiedzie, czy miseczka płatków z suszonymi owocami jako przekąska wieczorem - słodkie, ale zdrowe kalorie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam ich produkty! Ciasteczka otrębowe są nie do pobicia! Ostatnio przeżywam jednak miłość do melasy i to właśnie musli z melasą chciałabym mieć zawsze przy sobie http://www.ekoprodukt.pl/nasze-marki/dobra-kaloria/produkty-sniadaniowe/chrupiace-musli-z-melasa/ . Już nawet myślę co zrobiłabym z mąki amarantusowej, oby to mi się udało,

    Pozdrawiam serdecznie!

    mail: annpas16@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
  10. Kocham zaczynać jesienne poranki przy pysznej słodkiej owsiance, która dodaje mi energii na cały dzień http://www.ekoprodukt.pl/nasze-marki/amarello/musli-kolumba/
    do musli ciepłe mleko a w kubku kawka inka i czego można chcieć więcej :) już nawet deszcz za oknem nie jest mi groźny :*

    OdpowiedzUsuń
  11. pragnę: http://sklep.ekoprodukt.pl/index.php?Content=details&id=207

    ponieważ okazało się, że jako świeży celiak nie mam co jeść podczas codziennych 12h zajęć na uczelni T.T
    Próbowałam Amarelek podczas bezglutenowego EXPO w czerwcu. No właśnie, w czerwcu..zapasy ciastuszek, mąk i musli już dawno przeszły do historii. A mój głód na amarantus nadal niezaspokojony. Pomocy!

    OdpowiedzUsuń
  12. http://sklep.ekoprodukt.pl/index.php?Content=details&id=224
    Jestem jeszcze bardzo młoda. Według niektórych- za młoda, aby być częścią blogosfery kulinarnej, aby poznawać nowe przepisy i smaki, aby rozwijać swoje pasje... W końcu- kto mając 14 lat patrzył z obrzydzeniem na papierosy, woląc wszystkie oszczędności przepuścić w spożywczaku, na coraz to nowsze i bardziej wymyślne produkty? Ja po prostu uwielbiam spędzać czas w kuchni. Moje życiowe motto to ,, żyj tak, abyś był szczęśliwy i dawał szczęście innym''. To szczęście staram się serwować innym na talerzu. Jednakże nigdy dotąd nie miałam styczności z mąką amarantusową, widziałam ją jedynie na różnych blogach. Chciałabym ją dotknąć, powąchać, poznać. Może wzbogacić nią moją kuchnię, nie wiem. Ale na pewno- spróbować.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja z racji tego, że ubóstwiam wszelkie musli i produkty zbożowe chciałabym mieć wszystko!:D ale z racji tego, że staram się nie przejadać oraz ze względu treści konkursu wybieram sobie takie musli o: http://sklep.ekoprodukt.pl/index.php?Content=details&id=118
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  14. http://www.ekoprodukt.pl/nasze-marki/dobra-kaloria/produkty-sniadaniowe/chrupiaca-gryka-z-migdalami/ moja córcia to uwielbia , zamiast pełnych cukru słodyczy wolę jej dawac zdrowa i naturalnie słodzona przekaske :)

    Pozdrawiam Klaudia

    OdpowiedzUsuń
  15. http://www.ekoprodukt.pl/nasze-marki/amarello/amarantus-ekspandowany/

    [ http://sklep.ekoprodukt.pl/index.php?Content=details&id=208 ] <---link sklepowy :)

    Wybrałabym ten produkt, ponieważ jestem na diecie bezglutenowej i będąc w szpitalu wyczytałam, że jest to idealny substytut np. mąki ! Plus świetnie nadaje się do przyrządzania różnego rodzaju potraw, które niestety w diecie bezglutenowej wymagają dużej modyfikacji. Dodatkowo amarantus jest bogaty w liczne składniki odżywcze niezbędne dla organizmu i jest tysiąc razy lepszy od pszenicy (zwłaszcza pszenicy, która obecnie występuje na rynku, która [niestety] zostawała poddawana licznym "zabiegom ulepszającym", czego skutkiem jest jej negatywny wpływ na organizm człowieka...niestety". Stąd też moje zainteresowanie amarantusem (jak i np. zmielonym siemieniem lnianym, który również fajnie zastępuje np. mąkę).
    Co więcej, moje drogie Panie, posiada takie substancje jak skwaleny opóźniające procesy starzenia organizmu. A która z nas nie chciałaby zachować witalności na długi okres ?! ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. amarantusa nie musimy ugotować wcześniej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie - sypiemy ten ekspandowany prosto z paczki. Dlatego te muffiny są takie fajoskie!! :D

      Usuń
  17. http://sklep.ekoprodukt.pl/index.php?Content=details&id=164 Zawsze chciałabym mieć w domu amarantuski sezamowe. Jestem zabieganą, pracującą studentką i rzadko mam czas na gotowanie. Dodatkowo jestem okropnym łasuchem, który uwielbia wszelakie przekąski, jednocześnie świadomie dbając od dłuższego czasu o własne zdrowie. Ciężko mi było znaleźć zdrowy, ekologiczny produkt, który zaspokajałby moją naturę łasucha, jednocześnie wpisując się w mój napięty grafik dnia, aż do momentu znalezienia amarantusków sezamowych. Uwielbiam ich smak, w pełni zaspokajają moją żądze słodyczy. Jednocześnie jedząc je, wiem, że nie wyrządzam krzywdy swojemu organizmowi, a wręcz przeciwnie. Amarantuski nie powodują skoków poziomu cukru we krwi (z czym miałam problem), również od kiedy zrezygnowałam z tradycyjnych, niezdrowych słodyczy na rzecz amarantusków mój poziom cholesterolu wrócił do normy. A przy tym świetnie smakują! Amarantuski sezamowe to najlepszy produkt dla osób dla osób takich jak ja - zabieganych łasuchów, chcących jednocześnie dbać o swoje zdrowie.

    OdpowiedzUsuń
  18. http://www.ekoprodukt.pl/nasze-marki/ekoprodukt/sniadaniowe/amarantus-ekspandowany/
    Amarantus ekspandowany jest produktem, który chce mieć zawsze w domu, ponieważ jestem zafascynowanym miłośnikiem kulinarnym. Uwielbiam jeść zdrowo i w sposób urozmaicony, dzięki temu produktowi mogę przyrządzać omlety, naleśniki, pancakesy, muffinki, ciasta dietetyczne i wszelkiego rodzaju ciasteczka, batoniki, co mnie bardzo cieszy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pozdrawiam wszystkie siostry =]
      Ilona
      Meldz@vp.pl

      Usuń
  19. W domu zawsze chcę mieć musli lub granolę
    http://sklep.ekoprodukt.pl/index.php?Content=details&id=114
    bo uwielbiam je do przekąski, na szybkie śniadanie lub kolację :)
    Niestety w sklepach jest mało zdrowych propozycji takich produktów, więc staram się robić je sama, miło jest jednak czasem jak zamiast tego mogę po prostu je zakupić! :)

    OdpowiedzUsuń
  20. W kuchni zawsze przydaje mi się mąka amarantusowa :) Często gotuje i piekę wyśmienite ciasta , które zawsze są zjadane przez moją rodzinę. Dlatego właśnie chciałabym otrzymać mąkę z amarantusa, jestem też na diecie bezglutenowej co wchodzi w grę;) Amarantus ma wiele właściwości : ma dużo żelaza, magnezu, wapnia i ma wiele innych dobrych witamin i minerałów dla zdrowia. Więc....chciałabym mieć mąkę z amarantusa w moim domu:) e-mail: wwojciechowska6@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  21. http://www.ekoprodukt.pl/nasze-marki/amarello/amarantus-ekspandowany/

    Marzy mi się mieć w domu pojemnik taki,
    który magicznie uzupełni amarantusa braki.
    Chciałabym mieć ten produkt zawsze w domu,
    ale...ciii...nie mówcie tego nikomu...
    lubię gotować wszystko sama,
    nie jest ze mnie żadna dama.

    Chciałabym wypróbować tyle przepisów,
    z bloga Dietetycznie Siostro parę wpisów.
    Poniesie mnie wyobraźnia kulinarna,
    która może kiedyś będzie legendarna.

    Amarantus to jest coś dla mnie właśnie,
    niech jego zapach w domu nigdy nie zgaśnie.

    Ostatnio nabawiłam się anemii
    i musiałam łykać dużo chemii.
    Żelazo z amarantusa załatwiło by sprawę,
    a przy okazji zapewniłoby niezłą zabawę.

    OdpowiedzUsuń
  22. A ja najbardziej chciałabym zajadać Amarantuski sezamowe
    http://sklep.ekoprodukt.pl/index.php?Content=details&id=164
    Jestem z zawodu Leśnikiem, często jest tak że całymi dniami jestem w lesie i oprócz zrobionych kanapek nie mam nic innego a Amarantuski sezamowe byłyby w tym przypadku niezastąpione jeśli chodzi o wspaniały smak i najbardziej wartościowy produkt dla osoby takiej jak ja pracującej w lesie. I nie ma nic wspanialszego niż zajadanie się przepysznymi i chrupiącymi Amarantuskami na łonie przyrody :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Co chciałabym mieć w domu o każdej porze dnia i nocy? Amarantus ekspandowany (http://www.ekoprodukt.pl/nasze-marki/amarello/amarantus-ekspandowany/). Dlaczego? Ponieważ nie znam prostszego sposobu, by dosłownie do wszystkiego przemycić tyle witamin, mikroelementów, zdrowych kwasów tłuszczowych i błonnika! Produkt idealny: uniwersalny, gotowy (a mimo to niesamowicie zdrowy), niczego nie trzeba gotować, szykować-po prostu dorzucamy do musli, sałatek, owsianki, batoników zbożowych, takich cudnych babeczek, jakie nam pokazałaś albo (co może być nietypowe) panierujemy w nim kurczaczka i pieczemy w piekarniku-pycha!

    OdpowiedzUsuń
  24. http://www.ekoprodukt.pl/nasze-marki/ekofarmacja/produkty-z-lnu/len-mielony-plus/
    a ja bym lnu takiego nie oddała... chciałabym, chciała... jest fenomenalnym źródłem błonnika, białka, kwasów tłuszczowych... po prostu, bomba!!! świetny dodatek do porannego jogurtu i pachnącego chlebka. co komu się nawinie :) czy nasunie :)))

    OdpowiedzUsuń
  25. http://www.ekoprodukt.pl/nasze-marki/dobra-kaloria/produkty-sniadaniowe/chrupiace-musli-z-melasa/ chrupiące muesli amarantusowe z melasą ;D Polączenie idealne dla studentki dietetyki : zdrowo, pożywnie, dostarcza glukozy mózgowi, który rwie się do tajników zgłębiania jedzeniowych tajników ;) Zawsze pod ręką, idealny do jogurtów czy ukochanego serka wiejskiego <3 Powiem tyle ; studenci medycznej kochają, kiedy ktoś daje im jedzenie ! ;D

    OdpowiedzUsuń
  26. Podlewam dzisiaj mojego kaktusa,
    na niebie widzę cummulusa,
    podobnego do ciastka z amarantusa...

    Włączam laptopa mojego,
    odpalam bloga ulubionego,
    szukając dania dietetycznego.

    A tam, u Siostry, bez ceregieli,
    to konkurs jakiś przewidzieli!
    A do wygrania produkty Eko
    z którymi czuć można się lekko!

    Więc udział w nim pewnie wezmę
    i moją ułożę śmieszną poezję.
    Bo w głowie mam małego szajbusa
    a marzy mi się paczka z amarantusa,
    w którym to się po cichu podkochuję,
    a że EkoProdukt blisko mnie się nie afiszuje
    nad czym ubolewam wielce,
    to w stół stukam widelcem,
    z nadzieją, że może nagrodę dostanę,
    i serce i brzuszek będzie uradowane!

    OdpowiedzUsuń
  27. http://www.ekoprodukt.pl/nasze-marki/amarello/maka-amarantusowa-surowa/

    Chciałabym mieć ten produkt zawsze w kuchni, żeby testować nowe przepisy bezglutenowe do książki kucharskiej, którą piszę z siostrą. Dobrze też wiedzieć, które firmy i produkty warto polecić w książce ;))

    OdpowiedzUsuń
  28. http://www.ekoprodukt.pl/nasze-marki/ekoprodukt/sniadaniowe/musli-z-amarantusem-i-malinami/
    Jestem studentką , nie wyobrażam sobie śniadania bez płatków z mlekiem ! :) Dają mi dużo energii na cały dzień. Kiedyś objadałam się słodkimi płatkami w różnych smakach ( czekoladowe kulki - smak dzieciństwa :) ) Teraz staram się zdrowo odżywiać więc w moim domu zawsze muszą być płatki, musli z amaratusa lub innych zbóż. Dodatek różnych bakali bądź jak w tym musli malin sprawia że moje śniadanko staje się barwniejsze !
    Amaratus na śniadanie, a nic złego się nie stanie !

    Miej figurę i bądź fit
    Amaratus znika w mig !

    OdpowiedzUsuń
  29. hej! mam pytanie: gdzie kupiłaś stewię w płynie? da się ją kupić w sklepach stacjonarnych, czy tylko przez internet?

    OdpowiedzUsuń
  30. http://www.ekoprodukt.pl/nasze-marki/dobra-kaloria/produkty-sniadaniowe/otreby-owsiane/

    Może nie powiem nic nowego, ani odkrywczego, ale produkt, bez którego moje codziennie posiłki były by nieziemsko ubogie to otręby owsiane. Przygarnęłabym każdą ilość, nawet liczoną w tonach, gdybym tylko miała sekretny schowek na nie. Otręby dodaję niemal do wszystkiego. Nie istnieje dla mnie śniadaniowe musli bez otrębów, jajecznica, jogurt naturalny z owocami, czy domowy twarożek bez tego dodatku. Zakochałam się w ich smaku, więc tworzą wspaniałą panierkę do pieczonego kurczaka, dodatek do warzywno-tuńczykowej sałatki, czy osobne danie pod nazwą 'placuszki otrębowe z serkiem wiejskim'. Jem je na okrągło, więc podejrzewam, że za jakiś czas będę mogła wydać książkę kucharską, jak na 1000 sposobów wykorzystać otręby owsiane. Bo o ich zdrowotnych właściwościach nikogo już chyba nie muszę uświadamiać. :)

    OdpowiedzUsuń
  31. OWSIANKA KRÓLEWSKA: http://www.ekoprodukt.pl/nasze-marki/dobra-kaloria/produkty-sniadaniowe/owsianka-krolewska/ TO ZDECYDOWANIE MÓJ ŚNIADANIOWY NR 1!

    Pierwsze o czym myślę zawsze rano gdy wstaję to śniadanie. Nie wyobrażam sobie wyjść bez niego z domu, napędza mnie do działania i poprawia humor. To posiłek, który sprawia że od rana mam uśmiech na ustach i tryskam energią. Niestety nie zawsze mam czas na długotrwałe i przemyślane przyszykowanie posiłki, dlatego chętnie sięgam po mieszankę płatków taką jak ta. Jest idealna na zaspane, leniwe poranki, ale i chłodne, jesienne wieczory. To połączenie płatków i owoców, w którym zakochałam się już dawno.

    I gdybym miała wybrać produkt, który zawsze muszę mieć pod ręką to byłaby to ta mieszanka - bo pyszne i sycące śniadanie może być szybkie i proste w przygotowaniu :))

    OdpowiedzUsuń
  32. Mniam mniam mniam ! Robiłam, sprawdziłam i muffinki są pycha <3

    OdpowiedzUsuń
  33. http://sklep.ekoprodukt.pl/index.php?Content=details&id=112

    U mnie nie mogłoby zabraknąć amarantusa ekspandowanego, tak po prostu :) Nie żadne musli, batony czy sezamowe ciasteczka - po prostu amarantus! Uwielbiam piec i "robić czary" w kuchni... Taki zamiennik mąki byłby jak złoto :) Już mam nawet koncepcję na pudding! Boże, jak on by smakował... I jaki byłby zdrowy! Jak dla mnie najlepszy produkt to ten uniwersalny i najmniej przetworzony. :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Serwus! Amarantuski sezamowe są tym, co chciałabym mieć zawsze w moim plecaczku. Żebym mogła udowodnić niedowiarkom, że zdrowie jest smaczne i można je mieć przy sobie zawsze :). I żeby głód nigdy mnie nie zaskoczył. Studenckie ciało zawsze potrzebuje dużo energii, którą wysysa z nas nauka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ups! Zapomniałam o linku do produktu: http://www.ekoprodukt.pl/nasze-marki/ekoprodukt/ciastka/amarantuski-sezamowe/
      Miłej niedzieli!

      Usuń
  35. Z produktów dostępnych w sklepie chcę mieć zawsze w domu Mąkę amarantusową.
    http://sklep.ekoprodukt.pl/index.php?Content=details&id=224
    Dlatego że przygotuję z niej Amarantusowe gofry. Składniki: mąka z amarantusa (80 g) , mąka żytnia (20 g) , maślanka (2/3 szklanki) , jajo (1 sztuka) , masło (2 łyżki) , proszek do pieczenia (1 łyżeczka) , soda oczyszczona (3 łyżeczki) , stewia (2 łyżeczki)
    Przygotowanie: Mąkę przesiewam z proszkiem do pieczenia, stewią i sodą oczyszczoną. W osobnej misce miksuję jajo, maślankę, aromat waniliowy i stopiony tłuszcz. Łączę razem zawartości obu misek, a następnie masę przelewam do natłuszczonego wnętrza nagrzanej gofrownicy. Pieczę gofry kilka minut, a następnie zostawiam je na kilka minut w wyłączonej już gofrownicy, by nabrały chrupkości.

    OdpowiedzUsuń
  36. Witam :) Oto mój wybór:

    http://www.ekoprodukt.pl/nasze-marki/ekoprodukt/sniadaniowe/amarantus-ekspandowany/

    Zrobiłam bilans z kilku miesięcy i stwierdzam, że najczęściej wybieram amarantus ekspandowany. O jego właściwościach odżywczych chyba już wszyscy wiedzą. Jestem młodą mamą i postanowiłam, że moje bobo nie będzie jadło żywności naszpikowanej chemią, także popping u nas "idzie" do wszystkiego- deserku z owocami, mleka z cyca czy jako zagęszczacz zupki. My z mężem z kolei używamy go do naleśników, musli czy takich delicji jak te muffinki Pani Ani! Mnnniam :)

    OdpowiedzUsuń
  37. http://www.ekoprodukt.pl/nasze-marki/dobra-kaloria/produkty-sniadaniowe/chrupiaca-gryka-z-migdalami/

    Ach, ta "gryka jak śnieg biała" i "Czuję w sobie tyle miłości różnych
    miłych, słodkich jak migdał i miód,
    a czasem zagubionych w drodze
    jak smutny podróżny, co chciał
    a może nie chciał do mnie przyjść."
    Nieraz jeszcze do mnie razem przyjdą, a może nawet będą zawsze :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Zawsze w kuchni chciałabym mieć amarantuski sezamowe. http://www.ekoprodukt.pl/nasze-marki/ekoprodukt/ciastka/amarantuski-sezamowe/
    Jestem łasuchem ogromnym ale od jakiegoś czasu jem głównie słodycze zdrowe, zbożowe, otrębowe. Dlatego piekę namiętnie różne ciasteczka, wyrabiam batoniki owsiane, na zbożowo i z bakaliami :) Amarantuski trafiły w mój (i rodzinki) gust, dlatego wybrałam właśnie je. Moja czteroletnia córeczka przejmuje ode mnie nawyki i pieczemy i jemy razem :) Ania29

    OdpowiedzUsuń
  39. http://www.ekoprodukt.pl/nasze-marki/ekofarmacja/produkty-z-lnu/len-mielony/

    Jakoś nie mogę sobie wyobrazić dnia bez użycia przynajmniej 1 łyżeczki lnu :) Uwielbiam go! Cenię sobie jego wartości odżywcze i właściwości zdrowotne. Kiedy tylko mogę dodaje go do różnych potraw, wypieków, deserów, czy nawet zwykłych kanapek. Jako kobieta zawsze chciałam mieć piękne włosy i paznokcie. Nie skorzystałam z suplementów w postaci tabletek, a z żywności naturalnie wzbogaconej, czyli siemienia lnianego. I wiecie co? Paznokcie są śliczne, płytka gładka i błyszcząca. To samo z włosami, długie i odżywione. Bardzo lubię go przemycać w różnych posiłkach, tak aby moi najbliżsi również mogli czerpać z niego bogactwo witamin i minerałów. Len to wielka kopalnia pełna cennych dobrodziejstw, jest dobrym źródłem witaminy B12, łatwo przyswajalnego białka, kwasu foliowego, żelaza, wapnia, magnezu, cynku, potasu. Firma EkoProdukt pomyślała także o osobach nie przekonanych co do smaku lnu. Zaproponowała mielone siemię lniane o różnych owocowych smakach :) Próbowałam i jest na prawdę pyszne. Desery, jogurty, musli mogą od teraz mieć wyśmienity smak :) Mogę z czystym sumieniem polecić go każdemu. Nigdy wcześniej bym nie pomyślała, że mogę się uzależnić od takich małych ziarenek :) A jednak! :D
    Pozdrawiam
    Uzależniona Monika :)

    OdpowiedzUsuń
  40. Jaka jest przyblizona kaloryczosc muffinek? Bede bardzo wdzieczna za odpowiedz.
    Czy mozna zamiast platkow roz dodac jagody? Jak myslicie?

    OdpowiedzUsuń
  41. http://www.ekoprodukt.pl/nasze-marki/ekoprodukt/sniadaniowe/amarantus-ekspandowany/
    U mnie w kuchni nie powinno zabraknąć amarantusa ekspandowanego :). Lubię eksperymentować w kuchni. Chętnie dodam go do mojego własnego chleba, którego przygotowuję na zakwasie. Przyrządzam również różnego rodzaju potrawy z warzywami, cisteczka wg Kuchni Pięciu Przemian - są one bezmięsne, więc amarantus świetnie nadaję się jako uzupełnienie białka w codziennej diecie. Wysoka zawartość błonnika w ziarnach, sprawia, że potrawy te są bardziej sycące. Dostarczają one także minerałów, wzmacniają i oczyszczają organizm. Więc taki amarantus jest jednym z zbóż, które są bardzo ważne w mojej codziennej diecie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zapomniałam się przedstawić Dominika Kali... miło mi :)

      Usuń
  42. Na imię mi Olimpia i stawiam na śniadania. Jak nie zjem królewskiego śniadania, to dzień się nie liczy. Jednak kasza jaglana z owocami, mimo że przepyszna, może się w końcu znudzić. Próbuję kroczyć ścieżką wegetariańską oraz pozbawioną glutenu, więc zadanie mam troszkę utrudnione. Dlatego uważam, że fajnie jest urozmaicić sobie Pierwszy Posiłek amarantusem z miodem (http://sklep.ekoprodukt.pl/index.php?Content=details&id=210), tym bardziej, że uwielbiam słodkości. Jest pyszny i zdrowy, więc obowiązkowy na mojej śniadaniowej półce! :)
    Pozdrawiam,
    Olimpia

    OdpowiedzUsuń
  43. OCH! Chcę wszystko!
    Właśnie dowiedziałam się, że jestem uczulona na gluten i kompletnie nie potrafię zorganizować sobie diety bez tego paskudztwa!
    Nie wiem co robić, by jeść, żyć i nie splajtować...
    Amarantus kojarzy mi się jedynie z kolorem amarantowym, czy to cudo może ocalić moje życie?

    Nie wiem, czy właśnie takie musli jadał Kolumb, ale jeśli pomogło mu odkryć Bahamy, Kubę i Haiti, to ja poproszę. Jako zazdrosny o jego dokonania geograf skusiłabym się nawet na podwójną dawkę!
    http://www.ekoprodukt.pl/nasze-marki/amarello/musli-kolumba/

    OdpowiedzUsuń
  44. Oczywiście mąkę amarantusową, chciałabym mieć zawszę w domu, ale to nie jest coś, czego używam codziennie. Nie wyobrażam sobie życia bez musli, czy to na śniadanie, drugi posiłek czy po prostu przekąskę. Ostatnio przeczytałam ksiażkę Doktora Davida Willamsa - Dieta bez pszenicy i taki zestaw w znacznym stopniu, ułatwiłby mi życie bez glutenu!

    Paula
    paulamakol@wp.pl

    OdpowiedzUsuń

  45. http://www.ekoprodukt.pl/nasze-marki/ekoprodukt/sniadaniowe/musli-z-owocami/
    Wybrałam musli z owocami, które są nieodłącznym składnikiem mojego każdego drugiego śniadania, idealnie sprawdzają się w pracy, wystarczy dodać jogurt czy serek i pyszny pełnowartościowy posiłek gotowy!
    z uwagi, że nie zawierają cukru, a wzbogacone są pysznymi suszonymi owocami całość smakuje GENIALNIE! :)

    stronę sponsora polubiłam jako DIETETYCZNIE. MOJA RZECZYWISTOŚĆ
    POZDRAWIAM

    Daria (daariaa89@gmail.com)

    OdpowiedzUsuń
  46. http://www.ekoprodukt.pl/nasze-marki/amarello/maka-amarantusowa-surowa/

    Chciałabym mieć w domu zawsze mąkę amarantusową, z której mogłabym przygotowywać mojemu synkowi pyszne dania.
    Mój synek ma 4 miesiące. Póki co ja jem rano kaszkę amarantusową połączoną z kaszą jaglaną i rodzynkami, żeby karmić synka zdrowym mleczkiem, a niebawem rozszerzając jego dietę chcę głównie oprzeć się na amarantusowych produktach.
    Pozdrawiam.
    Katarzyna.

    OdpowiedzUsuń
  47. http://sklep.ekoprodukt.pl/index.php?Content=details&id=207
    Chciałabym mieć zawsze w domu Amarelki które szybko znikają gdyż mam dwoje małych łasuchów w domu ( dzieci ) + plus większe łasuchy tzn ja i mój mąż.
    Nie zawsze mam czas na upieczenie czegoś do kawy i na przegryzkę dla nas :( a ze względów zdrowotnych dzieci przeszliśmy na zdrowe jedzenie i tryb życia całą rodziną. Cenię sobie swoje zdrowie i moich najbliższych więc wybieram to co najlepsze!!!!
    Pozdrawiam
    iwona.

    OdpowiedzUsuń
  48. Rogale i bułki kochałam i kocham, lecz nie ma wymówki, Bo odkąd alergia na gluten doskwiera trzeba się pilnować bez marudzenia. Zawrót głowy gwarantowany bo trzeba zmienić nawyk żywieniowy. Na sklepowych półkach wszystko do kupienia lecz co z tego gdy brak mi przepisu tego przyrządzenia. Dlatego książka Amarantus smacznie i zdrowo pozwoli na chwile wytchnienia. Bez stresu i czasu tracenia wróci radość z jedzenia! A na sam koniec sezamowe słodkości ( http://www.ekoprodukt.pl/nasze-marki/ekoprodukt/ciastka/amarantuski-sezamowe/ ) i kubek mleka będą niczym niebo dla podniebienia (:
    Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
  49. http://www.ekoprodukt.pl/nasze-marki/amarello/amarantus-ekspandowany/

    Myślę, że najlepszym wyborem będzie amarantus ekspandowany ze względu na uniwersalność tego produktu. Można go zajadać na wiele sposobów oraz eksperymentować z własnymi przepisami. Idealny produkt dla kuchennego "chemika" takiego jak ja :D

    OdpowiedzUsuń
  50. http://www.ekoprodukt.pl/nasze-marki/amarello/maka-amarantusowa-surowa/
    Mąka amarantusowa to mój "must have" :) Córka ma dietę bezglutenową, co bez takich produktów, ogranicza moje kulinarne szaleństwa dotyczące np wypieków słodkich dla niej, pierogowych wariactw i innych możliwości.

    OdpowiedzUsuń
  51. gdzie sa wyniki konkursu?

    OdpowiedzUsuń