Dietetycznie Siostro!

28.10.2013

CZEKOLADOHOLIK na DIECIE czyli ciasto wytrych



Chociaż nie będzie to wyjątkowo odchudzone ciasto, to jednak będzie bardzo zdrowe przez zmianę pszennej mąki na produkty amarantusa. Oto mój kolejny eksperyment zakończony całkowitym sukcesem! Ciasto czekoladowe, słodzone ksylitolem z dodatkiem roślinnego oleju. Sami oceńcie czy chcecie go próbować! A o amarantusie więcej dowiecie się TUTAJ.


CZEKOLADOWE CIASTO Z AMARANTUSA
Składniki
(wybaczcie waga tymczasowo wysiadła)
  • Szklanka mąki z amarantusa
  • Szklanka amarantusa ekspandowanego z miodem
  • Szklanka cukru pudru z ksylitolu
  • 1/2 szklanki kakao niesłodzonego, odtłuszczonego
  • 1/2 łyżeczki sproszkowanej wanilii
  • 30ml oleju rzepakowego
  • 4 jajka
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia

Przygotowanie


  • Sypkie produkty mieszamy ze sobą a następnie z olejem i jajkami. Masą wypełniamy formę sylikonową okrągłą o średnicy 22cm. Wygładzamy zmoczoną w wodzie łyżką.
  • Pieczemy na 160 stopni przez 40 minut. Studzimy w piecu.
  • Podać można z konfiturą na wierzchu lub w środku.


To ciasto podbiło moje serce - jest bardzo czekoladowe, lepkie w środku, a jednocześnie suche i chrupiące z wierzchu. Amarantus nadaje mu aksamitnego smaku. Następne takie ciasto będzie w wersji bez oleju za to z jogurtem greckim. Jak spróbujecie to dajcie mi znać!



Jednocześnie zapraszam Was do trzeciego tygodnia walki o paczkę produktów z amarantusa ufundowanej przez



Do zgarnięcia jest:

• Amarantus ekspandowany ekoProdukt
• Amarantuski sezamowe ekoProdukt
• Musli z amarantusem i malinami ekoProdukt
• Amarantus ekspandowany Amarello
• Amarantus ekspandowany z miodem Amarello
• Musli Kolumba Amarello
• Mąka amarantusowa prażona Amarello
• Mąka amarantusowa surowa Amarello
• Książka "Amarantus – smacznie i zdrowo. Bezglutenowe przepisy kulinarne"


Zadanie znajdziecie TUTAJ


SMACZNEGO I POWODZENIA SIOSTRY!

24 komentarze:

  1. Zaśliniłam się ! Muszę dorwać amarantusowe cuda! ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniam!! Ale mam ochotę na takie cudeńko :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedy wyniki poprzedniego konkursu? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już podane:
      https://www.facebook.com/photo.php?fbid=492033247570749&set=pb.115601425213935.-2207520000.1383075905.&type=3&src=https%3A%2F%2Fscontent-a-ams.xx.fbcdn.net%2Fhphotos-frc3%2F1395242_492033247570749_564030715_n.jpg&size=528%2C583

      Usuń
  4. Zdecydowanie coś dla mnie, muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  5. no właśnie...kiedy wyniki bo ja jestem niecierpliwa i mi smutno i żyję nadzieją ej no

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po co się smucić? Lepiej się uśmiechać :)
      wyniki tutaj:
      https://www.facebook.com/photo.php?fbid=492033247570749&set=pb.115601425213935.-2207520000.1383075905.&type=3&src=https%3A%2F%2Fscontent-a-ams.xx.fbcdn.net%2Fhphotos-frc3%2F1395242_492033247570749_564030715_n.jpg&size=528%2C583

      Usuń
  6. Czy mozna uzyc mniejszej okraglej formy (ale wyzszej)? ok18-20cm

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Ponieważ do konkursu zgłosiło się niewiele osób, konkurs zostaje przedłużony a jego zasady znajdziecie w linku zaktualizowanym w treści posta :)

    Dziękuję i pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Czekoladowe cudo zawładnęło całkowicie moim umysłem.Dzisiaj mam czas na realizację ,a potem już tylko-... mniam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Chciałam zapytać o tą szklankę amarantusa ekspandowanego z miodem. Czy to znaczy, że w szklance ma być połowa amarantusa, a połowa miodu, czy miodu tylko trochę? Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)) To znaczy, że na rynku dostępny jest amarantus ekspandowany z miodem:
      http://sklep.ekoprodukt.pl/index.php?Content=details&id=210

      Usuń
    2. Ojejku, dziękuję, nie wiedziałam, że są takie cuda:)

      Usuń
  10. A czy mąką amarantusową mogę czymś zastąpić, np. czymś bardziej dostępnym i tanim? Nie musze tak bardzo ograniczać glutenu

    OdpowiedzUsuń
  11. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  12. Moje ciasto wygląda identycznie jak na twoim zdjęciu, niestety ma posmak ziemi, przynajmniej z takim smakiem mi się skojarzyło gdy je spróbowałam :(. Fakt, zamieniłam jeden składnik, tj. szklanka amarantusa ekspandowanego z miodem na szklankę zwykłego poppingu. Czy to mogło faktycznie wpłynąć tak znacząco na smak ciasta?

    OdpowiedzUsuń
  13. hmmm... wygląda super. Ja polałabym to polewą czekoladową z ksylitolu, oleju kokosowego i kakao <3 jestem prawdziwym czekoladoholikiem:):p

    OdpowiedzUsuń