Zdrowie i równowaga zaczyna się na talerzu

17.05.2013

Przełom w wypiekach z roślin strączkowych BEZ MĄKI! Ciasto z fasoli i ciecierzycy też urośnie!


Biała mąka odchodzi do lamusa, a konsumenci są świadomi tego, że jest to produkt nie tylko zupełnie pozbawiony wartości odżywczych, ale również wysoko przetworzony i wysokokaloryczny.

Efekt jest taki, że po spożyciu białej mąki automatycznie wzrasta zapotrzebowanie organizmu na witaminy i sole mineralne. Zwróćmy uwagę, że biała mąka to praktycznie wyłącznie wysoki indeks glikemiczny oraz same kalorie.

Wiele osób eliminując gluten z diety, zauważa zanik swoich uporczywych dolegliwości takich jak bóle stawów, nadciśnienie, poziom cukru we krwi. A to właśnie może powodować gluten.

Wypieki z rośli strączkowych to fantastyczna alternatywa do tradycyjnych wypieków z mąki. 

Komentowany tutaj przepis został zamieszczony w moim poradniku 
„Moja Kuchnia bez mąki i glutenu”.



W I serii limitowanych poradników rozprawiam się z produktami, które na pewno nie służą mojemu zdrowiu. 

W poradniku „Moja Kuchnia bez mąki i glutenu” jest to gluten.
W poradniku "Słodkie ciasta i desery na diecie" jest to cukier.






Chleb smakuje mi bardzo.
Mąka ryżowa sprawiła, że chleb pięknie urósł i nie opadł! 
A to przełom w bezglutenowych wypiekach ze strączków. 
Poza tym mąka nie nadała żadnego smaku 
- myślę, że można do wypieku dodać sporo ulubionych ziół ;)

21 komentarzy:

  1. Potwierdzam zamiast soli zioła:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Swietne! A gdzie kupic make ryzową? Bo nie kojarze, zeby była dostepna w zwykłym hipermarkecie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja kupuję w Almie i nawet cena nie jest wysoka( ok 5 zł). A chleb wygląda super!

      Usuń
    2. Ja mielę ryż na mąkę w Thermomixie, wychodzi dealnie.

      Usuń
  3. Mam pytanko - czym mozna zastąpić jogurt? - niestety mam nietolerancje na kazeinę i nie moge jej jadac w zadnej postaci.

    OdpowiedzUsuń
  4. podpisuję sie pod pytaniem Gabi. nabiału nie tykam, może mleko kokosowe albo smietana kokosowa byłaby dobrym zamiennikiem jogurtu, domniemam. a tak poza tym to ten przepis wymiata!!!! na pewno zrobię juz niedługo. dziękuję i hejtem rzucam za brak soli, bo na razie nie wyobrażam sobie BEZ ... ;) a mąke ryzową zrobię mielac ryż w blenderze, mieliłam tak juz kasze jaglana na mąke i mój blender daje radę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. nie przejmuj się hejtami, Twój blog tak czy siak jest boski, a to, że ostatnio miałas jakies dziwne, tendencyjne wpisy nie przekresla Twojej pracy włożonej w prowadzenie tego bloga. uważam, że jest bardzo dobry i przepisy są super. choc rolada z makreli, która zrobiłam na święta była wg mnie bardzo "BLEEEEEEEEEEEE" ;) he, he jednak co człowiek to smak i opinia!

    OdpowiedzUsuń
  6. Hmm ciekawy sposob, mam zwykły moulinex, nie chce go zniszczyc mielac ryz ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mąkę ryżową można kupić w zwykłym PSS. Mieszkam w małej miejscowości i dostępna jest bez problemu. A chlebka z pewnością spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  8. i nawet wygląda jakby był z mąki, oszukane ciasto :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda niesamowicie. Muszę koniecznie zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  10. robiłam, z potencjałem, ale ogromnie czuć sodę ;/ przez co jest dość odpychający

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawdopodobnie zostało źle wymieszane.
      Miałam taką sytuację często z plackami (nie używam proszku do pieczenia).

      Usuń
  11. Napisane jest "produkt bezglutenowy", jednak zawiera w sobie siemię lniane, które może zawierać śladowe ilości glutenu przez zanieczyszczenie i dla osób z celiakią oraz alergią na gluten nie jest zalecany.
    Czym można zastąpić siemię ?

    OdpowiedzUsuń
  12. czy zamiast ciecierzycy może być fasola? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, choć ciecierzyca wydaje mi sie delikatniejsza w smaku

      Usuń
  13. co sądzisz o zamianie mąki ryżowej na ciecierzycową?

    OdpowiedzUsuń
  14. chlebek z fasoli i ten tutaj wygladaja pysznie niestety , nie widze przepisu :( czy to tylko ja tak mam , czy to raczej po to zebym ksiazeczke kupila ??? troche to smutne

    OdpowiedzUsuń