Zdrowie i równowaga zaczyna się na talerzu

29.01.2013

PIZZA z fasoli, ale daje radę!


Poszczególne gatunki fasoli bardzo się różnią, ale wszystkie mają bardzo dużą zawartość białka roślinnego, które z powodzeniem może zastępować zwierzęce. Ponad to czerwona fasola jest bogata w potas, wapń, fosfor i dobroczynny dla mężczyzn cynk. Zawiera również substancje hamujące rozrost tkanek nowotworowych. Ma jednak tez wady - powoduje wzdęcia i gazy, dlatego powinny jej unikać kobiety w ciąży, karmiące i dzieci. Fasolka szparagowa jest zdecydowanie bardziej lekkostrawna. 

Fasolę należy gotować w tej samej wodzie, w której się moczyła, aby nie tracić cennych wartości odżywczych. Mocz 12 godzin a potem gotuj do miękkości. 

Biała mąka odchodzi do lamusa, a konsumenci są świadomi tego, że jest to produkt nie tylko zupełnie pozbawiony wartości odżywczych, ale również wysoko przetworzony i wysokokaloryczny.

Efekt jest taki, że po spożyciu białej mąki automatycznie wzrasta zapotrzebowanie organizmu na witaminy i sole mineralne. Zwróćmy uwagę, że biała mąka to praktycznie wyłącznie wysoki indeks glikemiczny oraz same kalorie.

Wiele osób eliminując gluten z diety, zauważa zanik swoich uporczywych dolegliwości takich jak bóle stawów, nadciśnienie, poziom cukru we krwi. A to właśnie może powodować gluten.

Wypieki z rośli strączkowych to fantastyczna alternatywa do tradycyjnych wypieków z mąki. 

Komentowany tutaj przepis został zamieszczony w moim poradniku 
„Moja Kuchnia bez mąki i glutenu”.



W I serii limitowanych poradników rozprawiam się z produktami, które na pewno nie służą mojemu zdrowiu. 

W poradniku „Moja Kuchnia bez mąki i glutenu” jest to gluten.
W poradniku "Słodkie ciasta i desery na diecie" jest to cukier.







Powiem tak - w przypadku mega ochoty na pizzę podczas diety można się tym przepisem śmiało ratować. 
Jest to zdecydowanie substytut i tak to należy traktować. 
Pizza jest podobna do prawdziwej z uwagi na to co na niej leży i na cudny zapach oregano połączony z aromatem pomidorów. 
Daje radę ;)

32 komentarze:

  1. Wybawco!
    Pizza za mną chodzi wieki całe, ale sobie odmawiam i odmawiam.
    Ta na pewno zagości na moim stole. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hahaha :) Jest jeszcze kilka na blogu. w kategorii kuchnia włoska ;)

      Usuń
  2. fasolowej pizzy jeszcze nie robilam, ale na razie chyba mam fasolowy przesyt ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iza - jest prawda w Twoich słowach....zaczęłam testować ciecierzyce! Niedługo pokażę efekty! :)

      Usuń
  3. o świetny pomysł zwłaszcza jak w domu nie ma drożdży a sklep daleko:D

    OdpowiedzUsuń
  4. Naprawdę fajna i zdrowa alternatywa. Jak najdzie mnie ochota na pizzę to ten przepis będzie idealny.

    PS. Bardzo podoba mi się nowy wygląd bloga. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się, że Ci się podoba. będzie więcej pięknych rzeczy ;)

      Usuń
  5. Mnie nie wychodzą ciasta z fasolą, na które przepisy podajesz :( Robiłam już dwa razy i się zraziłam :( Wydaje się jakby zbyt mało gęste. Sama nie wiem... ale na pewno mi nie wyrosło. Może masz jakieś wskazówki? Pozdrawiam Ewelina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zapraszam na wspólne gotowanie na skype :) pisz do mnie na priva - zgadamy się!

      Usuń
  6. Fajny blog i super potrawy !!
    Zapraszam też na mój, może znajdziesz też coś ciekawego :)
    http://dietaprzedslubem.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. A czy między innymi nie po to moczymy fasolę, by stachioza i rafinoza "przeszły do wody" tym samym zmniejszając właściwości "gazotwórcze"? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie do końca tak. Gdy mamy kłopoty ze wzdęciami przy fasoli to możemy faktycznie wypłukać te składniki odpowiadające za to. Wtedy najlepiej moczyć fasolę 12 godzin i zagotować do wrzenia. Gotować 5 minut, następnie wylać wodę, ostudzić fasolę, zalać ponownie wodą i gotować do miękkości.
      Przyznam szczerze, że ja nie mam kłopotów po spożyciu fasoli, natomiast bardzo mnie wzdyma kapusta.
      ;)

      Usuń
  8. Jaka średnica formy?

    OdpowiedzUsuń
  9. Czym można zastąpić skrobię kukurydzianą?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli ma być bez glutenu to zmielonym siemieniem lnianym, jeśli może być z glutenem to zmielonymi płatkami lub mąką pszenną pełnoziarnistą.

      Usuń
  10. Ta pizza jest boska:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Zjadłam całą a teraz zastanawiam się, ile pochłonęłam kalorii.
    Aniu- tak mniej więcej, ile to może być kalorii? Nie dawałam nic ponad to, co w przepisie. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Dzięki Aniu! Trochę za dużo zjadłam, jak na jeden posiłek.

    OdpowiedzUsuń
  13. Witam, szczerze mówiąc, nie aż tak dawno odkryłam jak fajna jest Wasza stronka, za co serdecznie dziękuję, Jestem fanką pizzy z fasoli i tarty bez glutenu :O)... robiłam je już kilka raz i były pyszne, więc nie mogłam podziękować za te pomysły..
    Pozdrawiam serdecznie,
    Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, dziękuję za podziękowania :D ;)

      Usuń
  14. Blog jest super :) przepisy bomba. Tylko się zastanawiam czy można bez skrobii , bo węg mnie ciasto trochę zbyt ściśle ze tak to nazwę :p no chyba ze to wina ze jadłam ja dopiero na drugi dzień.
    Ale ja też będąc na diecie south beach kombinuje i tak np zamiast makaronu używam gotowanej cukinii. Jest pyszne. Wystraszy umyć cukinie przekroić wzdłuż i za pomocą obieraczki do warzyw ciąć paseczki. Wrzucamy na 2-3 min do gotującej wody i gotowe. Z sosem pieczarkowo mięsnym jest fantastyczne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można bez skrobi ;)

      Usuń
    2. A można smażyć na oliwie takie ciasto z fasoli np. jak placuszki?

      Usuń
    3. próbowałam i nie polecam - suche

      Usuń
  15. Bardzo apetycznie wygląda, koniecznie muszę zrobić! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. ta pizza wygląda apetycznie... głównie pomidorki i cebulka

    ----------------------------------------------------------------------

    http://bit.ly/2dA7mXT

    OdpowiedzUsuń
  17. A gdzie przepis, bo jakoś nie bardzo widzę.

    OdpowiedzUsuń