Dietetycznie Siostro!

14.11.2012

FLIP & FLAP MUFFINS bez cukru


Biała mąka odchodzi do lamusa, a konsumenci są świadomi tego, że jest to produkt nie tylko zupełnie pozbawiony wartości odżywczych, ale również wysoko przetworzony i wysokokaloryczny.

Efekt jest taki, że po spożyciu białej mąki automatycznie wzrasta zapotrzebowanie organizmu na witaminy i sole mineralne. Zwróćmy uwagę, że biała mąka to praktycznie wyłącznie wysoki indeks glikemiczny oraz same kalorie.

Wiele osób eliminując gluten z diety, zauważa zanik swoich uporczywych dolegliwości takich jak bóle stawów, nadciśnienie, poziom cukru we krwi. A to właśnie może powodować gluten.

Komentowany tutaj przepis został zamieszczony w moim poradniku 
„Moja Kuchnia bez mąki i glutenu”.



W I serii limitowanych poradników rozprawiam się z produktami, które na pewno nie służą mojemu zdrowiu. 

W poradniku „Moja Kuchnia bez mąki i glutenu” jest to gluten.
W poradniku "Słodkie ciasta i desery na diecie" jest to cukier.




Te muffinki są bardzo aromatyczne i dość słodkie. 
Dla wszystkich, którzy unikają cukru, muszą go eliminować lub po prostu nie chcą słodzić.
Nazwałam je muffinki Flip i Flap, bo jabłko i cynamon idą zawsze w parze oraz świetnie do siebie pasują, prawda? :)


22 komentarze:

  1. Przepiekne i zdrowe. Bardzo fajny przepis

    OdpowiedzUsuń
  2. Swietny przepis! Juz wiem, co jutro zrobie na sniadanie:) Skonczyl mi się miod więc będę musiała użyć słodzika do pieczenia w płynie... ile musiałabym go dodać?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kurczę, długo już nie używałam słodziku w płynie....musiałabym popatrzeć w stare przepisy :P Strzelam że to była łyżeczka na tą ilość ciasta. Myślę, że możesz mi wierzyć ;)

      Usuń
  3. cuuuudowny blog, a przepis jak kazdy ....wspanialy, wielki uklon w strone prowadzacej blog

    OdpowiedzUsuń
  4. Oczywiście dołączam swoje "ochy" i "achy", bo od miesiąca żyję na diecie bardziej świadomej, a Twój blog otwiera moje oczy ze zdumienia coraz szerzej i szerzej... Ale żeby nie skończyć na westchnieniach, a móc wcielić przepisy w życie, muszę o to zapytać, choć pewnie powieje totalną ignorancją - gdzie, kiedy poproszę o puree z fasoli, nie popatrzą na mnie jak na kosmitkę? Toto istnieje na półkach sklepowych...? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Purre robisz sama. Zapraszam do zakładki "Od Ani".
      http://dietetyczniesiostro.blogspot.com/p/od-ani.html

      Pozdrawiam!!! Daj znać czy Ci smakowało ;)

      Usuń
  5. Dobrze obliczyłam, że jedna ma ok. 25 kcal?? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tabelka pod przepisem mówi, że jedna ma 107 kcal. Liczę kalorie z portalem http://ekcal.com/

      Usuń
  6. pycha! troche mokre wyszly, ale pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  7. Wyszły przepyszne. Trochę za długo je piekłam (takie małe niedociągnięcie ;)jak na pierwszy raz z fasolowym puree ) i może dlatego te papierowe foremki nie chciały łatwo "odchodzić". Następnym razem wyjdą jeszcze lepsze :) :) Pozdrawiam - zocha :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm ..... przeoczyłam jabłka :( :( upss :)

      Usuń
    2. Papierowe foremki nie odejdą łatwo niestety - ale ładnie wyglądają :)

      Usuń
    3. Kupiłam wczoraj silikonowe foremki do wypieku babeczek, zaraz idę je wypróbować :) Myślę, że bedą lepsze od papierowych foremek, które faktycznie ładnie wyglądają, ale wolę jesć same ciasto a nie z kawałkami papieru ;) ;) pozdrawiam - zocha :) Aha kupiłam nawet takie w kształcie jajek - czyli będą wielkanocne muffinowe jajeczka :):)

      Usuń
    4. Fajnie :) Jesteś na facebooku?

      Usuń
  8. w "od Ani" wyczytałam że puszka to 200 ml puree z fasoli a tu w przepisie jest 250 g puree- delikatnie mówiąc mam zonka : )

    OdpowiedzUsuń
  9. Aniu, jak zrobisz z puszki też wyjdzie. Puszka to jakoś między 190-200g fasoli. Ja z reguły biorę 230-250g. Szczerze mówiąc to niuanse - ciasto i tak wyjdzie. Ja wolę jak nie jest takie wilgotne dlatego raczej biorę więcej fasoli na 2 jajka. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. mmm pięknie pachną.. :) i bardzo dobre w smaku ! Na pewno zrobię jeszcze nie raz :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Witam Pani Aniu. Czy musi być biała fasolka czy czerwona również się sprawdzi?
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czerwona również będzie dobra, choć krąży opinia, że jest bardziej "fasolowo" intensywna.. :)

      Usuń