Dietetycznie Siostro!

30.01.2012

śniadaniowe MUFFINY bez mąki


Biała mąka odchodzi do lamusa, a konsumenci są świadomi tego, że jest to produkt nie tylko zupełnie pozbawiony wartości odżywczych, ale również wysoko przetworzony i wysokokaloryczny.

Efekt jest taki, że po spożyciu białej mąki automatycznie wzrasta zapotrzebowanie organizmu na witaminy i sole mineralne. Zwróćmy uwagę, że biała mąka to praktycznie wyłącznie wysoki indeks glikemiczny oraz same kalorie.

Wiele osób eliminując gluten z diety, zauważa zanik swoich uporczywych dolegliwości takich jak bóle stawów, nadciśnienie, poziom cukru we krwi. A to właśnie może powodować gluten.

Komentowany tutaj przepis został zamieszczony w moim poradniku 
„Moja Kuchnia bez mąki i glutenu”.



W I serii limitowanych poradników rozprawiam się z produktami, które na pewno nie służą mojemu zdrowiu. 

W poradniku „Moja Kuchnia bez mąki i glutenu” jest to gluten.
W poradniku "Słodkie ciasta i desery na diecie" jest to cukier.




Bułeczki są chrupiące!!! 
Co przy cieście z fasoli jest nie lada osiągnięciem :) 
Poza tym są po prostu pyszne - lekkie, słodkie - idealne do porannej kawy na śniadanie. 
Nic więcej nie trzeba!

13 komentarzy:

  1. :) a co można dać zamiast puree? a jak już one, to jak je zrobić? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam do zakładki "od Ani" - tam znajdziesz wszelkie wyjaśnienia.
      Pieczywo jest z fasoli. Jeśli miałybyśmy dać coś zamiast fasoli - to już byłby zupełnie inny przepis na zupełnie inne bułki.

      Usuń
  2. dziękuję :) a czy mogę po prostu fasolę z puszki zmiksować?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście. Możesz też ją rozgnieść widelcem. I może być w dowolnym kolorze.

      Usuń
  3. Jeszcze nigdy czegoś takiego nie jadłem - najwyższy czas to zmienić ;) Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziewczyny, przeglądam Wasze przepisy od jakiegoś czasu, są świetne, teraz jeszcze te muffiny - jesteście genialne! Odwalacie kawał dobrej roboty i niesamowicie umilacie żywot łakomczuchom na diecie :-))))) Lecę zobaczyć, czy mam jakąś fasolę :-)))
    Pozdrowienia :-)))

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawy pomysł. Takich muffinek jeszcze nie jadłam. Muffinki uwielbiam. Mogłabym piec i jeść te smaczne babeczki cały czas :).

    OdpowiedzUsuń
  6. Tego szukałem! Akurat będę miał co przygotować na dzisiejsze „dietetyczne” spotkanie ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. A mogłybyście dodawać może ile to ma kacl siostry ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W idealnym świecie mogłybyśmy - niestety nie liczymy kalorii...musicie robić to we własnym zakresie. Niedługo na stronie pojawi się zakładka z wartościami kalorycznymi produktów ;)

      Usuń
  8. Wartości kaloryczne z tym że dałam 250g fasoli i jedną garść rodzynek:
    Wartość energetyczna w 100 g:157,17 kcal
    Białko w 100 g:8,50 g
    Węglowodany w 100 g:23,13 g
    Tłuszcz w 100 g:3,66 g

    OdpowiedzUsuń
  9. Zrobiłam i jestem zachwycona! Zmniejszyłam ilość cukru oraz cynamonu, dodałam orzechy mielone i wyszły mi cudowne muffinki, którymi zachwyciła się cała rodzina :)

    OdpowiedzUsuń