Dietetycznie Siostro!

01.01.2012

DIETA MONTIGNACA - MM

Dieta MM mówiąc krótko polega na spożywaniu produktów, które w jak najmniejszym stopniu wpływają na poziom cukru we krwi. Zdaniem Montignaca to własnie stężenie cukru odpowiedzialne jest za nasz apetyt i tycie. Dlatego produkty dzielą się na te z niskim i wysokim indeksem glikemicznym. Te z najniższym najmniej wpływają na wahania cukru we krwi i dlatego są zalecane.


Dieta składa się z dwóch faz z czego pierwsza to faza chudnięcia, na niej spożywamy produkty o indeksie glikemicznym niższym niż 50. 


...a teraz będzie trudne ;)



  1. Owoce jemy na czczo, przed śniadaniem. Tylko truskawki, jeżyny i maliny można jeść do śniadania.
  2. Pijemy najwyżej na pół godziny przed i po posiłku (nigdy nie popijamy jedzenia!)
  3. Spożywamy posiłki podzielone na: węglowodanowe, tłuszczowe, węglowodanowo-białkowe, tłuszczowo-białkowe
  4. Węglowodany (Węgle) łączymy z tłuszczem najwyżej 1,5%, Węgle są to:


  • chleb pełnoziarnisty
  • makaron durum
  • kasze
  • ryż naturalny
  • białko jaja

    Do tłuszczy zalicza się:


  • mięso
  • jajka
  • tłuste sery
  • śmietana do 18%
  • majonez bez cukru, domowy lub kielecki



ZABRONIONE


wszystko przygotowane z użyciem mąki pszennej, masło, cukier, karmel, skrobia modyfikowana, jogurty słodkie i z owocami, alkohol, 


Tabele produktów znajdziecie TUTAJ.


Przepisy


Montignaca


5 komentarzy:

  1. Czemu białko jaja, które jest czystym białkiem, zaliczone jest tu do węgli?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Informacje napisane powyżej zostały zaczerpnięte ze strony http://dietamm.com/zasady-diety, która wydawał mi się najbardziej rzetelnym źródłem. Według tego co piszą o budowie białka składa się ono: Węgiel - 50%-55%, Tlen - 19%-24%, Azot - 15%-18%, Wodór - 6%-8%, Siarka - 0,3%-3%, Fosfor - 0%-0,5%. Myślę, że dlatego zostało ono w tej diecie zaliczone do posiłków węglowych a nie białkowych. Jestem oczywiście otwarta na dyskusję, zapytam też o to współpracującego z naszym blogiem dietetyka :)

      Usuń
  2. to zwykłe niedomówienie; tak samo jest z tuńczykiem w sosie własnym - zawartość tłuszczu jest tam znikoma- głównie samo białko i zaliczamy do węgli, jak i do tłuszczy.
    Zasada jest taka - do węglowodanów dajemy produkty o IG<50, białko i tłuszcze<1,5%.
    do tłuszczy : węglowodany o ig<35, białko i inne dozwolone tłuszcze.

    więc nasz tuńczyk i białko mogą się znaleźć i tu i tu.

    istnieje też jeszcze jedna reguła, mianowicie chodzi głównie o nabiał; zazwyczaj pisze się ogólnikowo o śmietanie, że ma być min. 18$, jednak jest to uwarunkowane tym, że (to sprawdzamy w tabelach na opakowaniu) na 100g śmietany ma być mniej niż 4,5g węglowodanów.
    czyli: do tłuszczy : węglowodany o ig<35, nabiał<4,5% węgli, białko i inne dozwolone tłuszcze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak więc jeśli trafimy na taką (a ja takowej używam) śmietanę 12%, gdzie na 100g przypada max 4,5g węgla to jest mm.

      Usuń
    2. Bardzo wielkie dzięki za wsparcie merytoryczne!!!
      przyznaję bez bicia, że nie opanowałam określania posiłków według węglowodanowych czy tłuszczowych...:(

      Usuń