Zdrowie i równowaga zaczyna się na talerzu

05.11.2011

Focaccia BEZ MĄKI



Biała mąka odchodzi do lamusa, a konsumenci są świadomi tego, że jest to produkt nie tylko zupełnie pozbawiony wartości odżywczych, ale również wysoko przetworzony i wysokokaloryczny.

Efekt jest taki, że po spożyciu białej mąki automatycznie wzrasta zapotrzebowanie organizmu na witaminy i sole mineralne. Zwróćmy uwagę, że biała mąka to praktycznie wyłącznie wysoki indeks glikemiczny oraz same kalorie.

Wiele osób eliminując gluten z diety, zauważa zanik swoich uporczywych dolegliwości takich jak bóle stawów, nadciśnienie, poziom cukru we krwi. A to właśnie może powodować gluten.

Wypieki z rośli strączkowych to fantastyczna alternatywa do tradycyjnych wypieków z mąki. 

Komentowany tutaj przepis został zamieszczony w moim poradniku 
„Moja Kuchnia bez mąki i glutenu”.



W I serii limitowanych poradników rozprawiam się z produktami, które na pewno nie służą mojemu zdrowiu. 

W poradniku „Moja Kuchnia bez mąki i glutenu” jest to gluten.
W poradniku "Słodkie ciasta i desery na diecie" jest to cukier.



Moja focaccia jest po prostu wspaniała! 
Słonawe, smakowite dodatki sprawiają że trudno się jej oprzeć! 
Nawet moja mama (zaprawiona w boju kucharka!) nie tylko nie domyśliła się, że ciasto jest z fasoli ale nazwała ten chlebek wykwintnym śniadaniem :) 

Polecam!

19 komentarzy:

  1. Super przepis :)
    Zamierzam go przygotować tylko mam jedno pytanie: czy da się czymś zastąpić mleko w proszku ponieważ nie posiadam?

    OdpowiedzUsuń
  2. Siostro! Zastąpić się nie da. Spróbuj zrobić bez mleka i dodaj wtedy 2 jajka. Zobaczymy co i czy wyjdzie...Jednak mleko łatwo kupić w każdym marcpolu czy e.leclercu ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny przepis, focaccia wygląda obłędnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jej, ja ostatnio zrobiłam prawie identyczną - z suszonymi pomidorami, kaparami i mozzarellą light! Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  5. Boże co ja bym bez Was zrobiła?!
    Jesteście moim odkryciem tego roku:)
    Proszę tylko i jedno - ile cm ma średnica tortownicy? Upiekłam ostatnio ciasto fasolowe pyszne samczne ale mokre bardzo mokre i wydaje mi się, że piekło się w za małej keksówce.
    POZDRAWIAM
    VIOLA

    OdpowiedzUsuń
  6. Dla wszystkich fanów Pearl Jam`u i nie tylko! foremka do tarty, w której robiłam focaccię ma 22 cm średnicy. A moja silikonowa keksówka 11x20cm ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. :) dzięĸi :)
    podpisuję się ja wierna od lat fanka Pearl Jam`u :)
    kochane jesteście!!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Zrobiłam ją!!!! moja była z papryką, oliwkami i ogórkiem konserwowym oraz wędlinką. JEST BOSKA!!!!!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  9. :) Lubię jak tak piszesz! :*

    OdpowiedzUsuń
  10. fajny przepis...już się zastanawiam jak to będzie smakowało

    OdpowiedzUsuń
  11. fantastyczny pomysł !!!!

    OdpowiedzUsuń
  12. a czy te pyszności nadają się do mrożenia?

    OdpowiedzUsuń
  13. Powiem tak: technologiem żywienia nie jestem więc nie wiem ALE ja mrożę. Na niedługo, bo maksymalnie na dwa tygodnie. Szczególnie mrożę pieczywo z fasoli - po rozmrożeniu smakuje tak samo.

    OdpowiedzUsuń
  14. Smakowicie wygląda! Muszę szybko niedługo wypróbować :D Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  15. Oj, czuję że będzie testowany przepis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marta, teraz to ja wszystko będę testowała w wersji z cieciorką! Wiele osób już z cieciorką piekło, Ty mnie do tego ostatecznie pchnęłaś i......zakochałam się! ;)

      Usuń
  16. a jak nie mam sody to tez wyjdzie?

    OdpowiedzUsuń
  17. A ja to jestem ciekawa, czy takie ciasto fasolowe to nie działa jakoś wybitnie wzdymająco? W sensie, jakbym zjadła całą taką foccacię to nie miałabym problemu żeby wyjśc później z domu? :D pytam bo nigdy nie piekłam fasolowych wypieków a chciałabym zacząć :)

    OdpowiedzUsuń