Dietetycznie Siostro!

27.09.2011

CHLEB z fasoli BEZ MĄKI




Biała mąka odchodzi do lamusa, a konsumenci są świadomi tego, że jest to produkt nie tylko zupełnie pozbawiony wartości odżywczych, ale również wysoko przetworzony i wysokokaloryczny.

Efekt jest taki, że po spożyciu białej mąki automatycznie wzrasta zapotrzebowanie organizmu na witaminy i sole mineralne. Zwróćmy uwagę, że biała mąka to praktycznie wyłącznie wysoki indeks glikemiczny oraz same kalorie.

Wiele osób eliminując gluten z diety, zauważa zanik swoich uporczywych dolegliwości takich jak bóle stawów, nadciśnienie, poziom cukru we krwi. A to właśnie może powodować gluten.

Komentowany tutaj przepis został zamieszczony w moim poradniku 
„Moja Kuchnia bez mąki i glutenu”.



W I serii limitowanych poradników rozprawiam się z produktami, które na pewno nie służą mojemu zdrowiu. 

W poradniku „Moja Kuchnia bez mąki i glutenu” jest to gluten.
W poradniku "Słodkie ciasta i desery na diecie" jest to cukier.


Po ostygnięciu chleb jest pyszny 
i z powodzeniem może zastąpić mączne wypieki, które zjada się na co dzień. 

33 komentarze:

  1. fantastyczny to chlebek jest!!!!!
    upiekłam , to wiem!!!
    a moi goście jacy zdziwieni byli, co chleb z fasoli!!?? no co Ty, z fasoli!!!???

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakiej wielkościowo foremki użyć do chlebka z tych składników??? Jestem baardzo ciekawa jaki w smaku jest ten chlebek! jutro upiekę:D

    OdpowiedzUsuń
  3. Rozmiary wszystkich foremek jakich używam można znaleźć na stronie "od Ani". Ten chlebek piekłam w keksówce 11x20cm ;) Życzę Smacznego ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. to fasolowe puree...muszę koniecznie spróbować, bo ten chlebek tak smacznie się prezentuje..akurat mam zamrożoną białą fasolę, więc czas pogrzebać za nią w zamrażalniku...dzięki za inspirację

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam,upiekłam chlebek jednak jest dziwnie mokry,niestety nie miałam sody i siemienia lnianego,ale ijtak upiekłam w nadziei ze może wyjdzie.Czy bez sody i siemienia chleb się nie upiecze?Dlaczego wyszedł mi taki mokry?..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wypieki z fasoli są mokre. Czy "taki" mokry to za bardzo - nie wiem. Jeśli kanapkę kroisz to jest ok. Jeśli wolisz mniej mokry to wywal z przepisu jedno jajko i jogurt naturalny - od razu zauważysz różnicę!

      Usuń
  6. przepyszny, właśnie wsunęłam 2 kanapki. Smakuje jak pszenna kajzerka. Moja forma jest dluższa wiec chleb wychodzi mi bardziej płaski i dlatego kroję go w poprzek jak bagietkę. Czas kupic nowa formę;)

    OdpowiedzUsuń
  7. wygląda pysznie, jestem na diecie bezglutenowej chyba się skuszę :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Może moje pytanie jest nieco dziwne, ale nigdy nie miałam do czynienia z fasolą inną, niż szparagową... Ta fasola biała jest ugotowana? czy tylko namoczona? Jak to jest? :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. chlebek jest super. ja dodalam do niego troche przesmazonej cebulki i mniej oliwy do ciasta. i moze sprobuje odrobine soli do smaku nastepnym razem.

    OdpowiedzUsuń
  10. Kiedy 4 lata temu dowiedziałam się że jestem chora na celiakię, załamałam się. Do tej pory jadłam niesmaczne chleby bezglutenowe albo wafle, których nie lubię :( Ten przepis spadł mi jak z nieba, ALE mam pytanie: w przepisie jest pół szklanki mleka w proszku, tak sie składa, że ma także alergię na mleko :( Czy ten chleb wyjdzie bez mleka w proszku??? Proszę o wskazówki co mogłabym tam dodać zamiast. Z góry dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj, bardzo fajnie, że mogłyśmy jakoś urozmaicić Twoje menu :)
      Zajrzyj do kategorii PIECZYWO - znajdziesz tam wypieki WYŁĄCZNIE bez mąki i w różnych kombinacjach. Są również propozycje bez mleka w proszku.
      Życzymy udanych wypieków i smacznego!

      Usuń
  11. Kiedy sie dodaje sezam, po czy przed pieczeniem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przed pieczeniem sypiemy na fasolową masę :)

      Usuń
  12. czy w ty, chlebie czuć smak fasoli?

    OdpowiedzUsuń
  13. Odpowiedzi
    1. Odpowiem tak: nie smakuje tak jak chleb z mąki.

      Usuń
  14. Witam ponownie! I znów mam pytanie. Pierwszy raz piekę pieczywo z fasoli. Może to głupie pytanie, ale czy do tego chlebka dodaje się sypkie mleko granulowane w ilości pół szklanki czy rozrobione z wodą?
    Pozdrawiam serdecznie. Renia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej Reniu :)
      Nie ma głupich pytań!
      Oczywiście mleko granulowane, bez rozrabiania :)
      Smacznego!

      Usuń
  15. Dziękuję Aniu. A ja akurat pośpieszyłam się i dałam mleko rozpuszczone, ale na szczęście chlebek wyszedł bardzo smaczny.

    OdpowiedzUsuń
  16. Witaj Aniu :)
    Od kilku dni studiuje twoj blog i jestem pod duzym wrazeniem. Gratuje!!!
    Ale nie zauwazylam zebys pisala ile dane przepisy zawieraja kalorii.
    A to wielka szkoda, poniewaz bardzo wiele osob stosuje diete 1000 kcal. w tym rowniez ja, i bardzo by nam sie przydala taka wiedza :):):).
    Mysle, ze zyskalabys przez to bardzo wielu fanow.
    Ten chlebek wyglada cudownie ale ile na kalorii?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj, ale tabelka kalorii jest przy tym przepisie, więc o co comon?
      Dzięki za miłe słowa ;)

      Usuń
  17. Aniu bardzo cie przepraszam, ale ja nie widze zadnej tabeli. Chyba jestem slepa:(. Czy mozesz mi wytlumaczyc gdzie? jeszcze raz przepraszam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. https://picasaweb.google.com/laskowskaaj/Sb#5843094775226453522

      Usuń
  18. Ja dzisiaj zrobilam ten chlebek i musze powiedziec, ze absolutnie nie zgadzam sie z autorka, bo chleb smakuje zupelnie tak jak chleb z maki.Glowe daje, ze nikt kto nie wie, nie pozna, ze on nie jest z maki.Ten chleb to jest po prostu rewelacja.Dziekuje

    OdpowiedzUsuń
  19. Aa, zapomnialam.Powiedz co z sola???? Ja jednak dodalam pol plaskiej lyzeczki i chyba dobrze...

    OdpowiedzUsuń
  20. Gdyby nie ten chleb to moje SB szybko by się poddało. Dzięki niemu trwam już miesiąc i waga leci:D olbrzymie dzięki za tak rewelacyjny produkt!!!!Jest mega!

    OdpowiedzUsuń
  21. Ile czasu i w jaki sposób przechowywać chlebek?

    OdpowiedzUsuń
  22. Właśnie wstawiłam do piekarnika i czekam z niecierpliwością :)

    OdpowiedzUsuń
  23. No dobrze , ale gdzie jest przepis na ten chlebek? Jakoś go tu nie znalazłam. Poproszę ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja również jak poprzednik (poprzedniczka), nie mogę znaleźć przepisu. Prosiłabym o pomoc :)

    OdpowiedzUsuń
  25. ja też poproszę. Link do ebooka nie działa!!!

    OdpowiedzUsuń